دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان کرمان گفت:


ثبت نام دانش آموزان مدارس دولتی بدون شهریه

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هیچ شهریه‌ای به جز هزینه بیمه و کتاب برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی نباید اخذ شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد فیروزی گفت: موضوع اول در ستاد ثبت نام استان کرمان، پیشگیری از وقوع مشکلات و نارضایتی مردم است، باید عیوب و نقص‌های سال‌های گذشته رفع شود.

به گفته او آموزش، توجیه و پاسخگویی مستمر به خانواده‌ها باید در راستای تکریم ارباب رجوع صورت گیرد، ضمن این که توجه به افکار عمومی و رسانه‌ها هم ضروری است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۵هزار و۱۶۳ فرم بازدید از مدارس استان کرمان در سامانه نظارت وزارت آموزش و پرورش تکمیل شده که ۱۴۷ مدرسه هم ضمیمه بوده اند که با این وجود بیش از ۹۸ درصد مدارس استان از آغاز آموزش حضوری در سال ۱۴۰۱ بازدید شده اند.

فیروزی گفت: آسیب شناسی فرآیند ثبت نام در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و جمع آوری نظرات کارشناسی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق می‌تواند بر اجرای مطلوب‌تر فرایند ثبت نام موثر باشد.

به گفته فیروزی نظارت بر فرآیند ثبت نام ضروری است، فرم امتیازبندی باید طراحی شود برای تشخیص این که چه تعداد دانش آموز در کروکی یک مدرسه هستند و مرز‌های کروکی هم باید مشخص شود.

اوگفت: بازنگری سیاست‌های ثبت نام برای دریافت بازخورد‌ها و رفع موانع و پیگیری موضوع مالی مدارس ضروری است، مدارس هیات امنایی دولتی هستند و هیچ وجهی به جز هزینه بیمه و کتاب نباید از خانواده‌ها دریافت شود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89303
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.