چراغ سبز وزیر صمت به درخواست آذربایجان شرقی


شرکت مس آذربایجان تشکیل می‌شود

آنگونه که فاطمی امین در نشست خبری امروز خود گفته است شرکت صنایع ملی مس ایران با نماد «فملی» تبدیل به یک هلدینگ با چند شرکت زیرمجموعه می‌شو. یکی از آن شرکت‌ها شرکت مس آذربایجان است.

رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز شنبه چهارم تیر ماه 1401 در نشست خبری گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران معادن متعددی دارد که برجسته‌ترین آنها معادن سونگون، سرچشمه و شهربابک هستند.
معدن مس سونگون به اندازه‌ای بزرگ است که خودش می‌تواند یک شرکت مستقل باشد. وقتی چنین مجموعه‌ای زیرمجموعه شرکت دیگری باشد، ممکن است آن رشدی که لازم دارد، رخ ندهد. در اواخر سال قبل به این سمت رفتیم که معماری و ساختار شرکت ملی صنایع مس ایران را اصلاح کنیم، یعنی شرکت مس به جای اینکه خودش عملیات فروش، توسعه، استخراج و … را انجام دهد، تبدیل به یک هلدینگ شود و چند شرکت عملیاتی زیرمجموعه آن شوند که این وضعیت به لحاظ مدیریتی و توسعه کارآمدتر از وضعیت فعلی است.
یکی از این شرکت‌های عملیاتی نیز مبتنی بر معدن مس سونگون خواهد بود که البته اسم این شرکت هنوز مشخص نشده و ممکن است نام آن مثلا شرکت مس آذربایجان باشد. بنابراین اتفاقی که رخ می‌دهد این است که معادن بزرگ یک شرکت می‌شوند و در روز نخست ترکیب سهامداران شرکت ملی صنایع مس ایران با ترکیب سهامداران شرکت‌های زیرمجموعه آن مثلا شرکت مس آذربایجان یکی خواهد بود اما دو شرکت مستقل از هم هستند و در طول زمان ممکن است ترکیب سهامداران آنها نیز تغییر کند اما ساختار حاکم بر این شرکت‌ها به صورت هلدینگ خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90438
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.