کویر استان کرمان در امر مبارزه با مواد مخدر رصد می‌شود

معاون استاندار کرمان گفت: کویر استان کرمان در امر مبارزه با مواد مخدر رصد می‌شود و اشراف کامل اطلاعاتی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در استان وجود دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، رحمان جلالی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: پنجم تیرماه سالروز جهانی مقابله با مواد مخدر بود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در راه مبارزه با مواد مخدر شهدای زیادی را تقدیم کرده است، گفت: درود می فرستیم به روح همه کسانی که در راه مقابله با این بلای خانمانسوز تلاش کردند و در این مسیر به شهادت رسیدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر در کشور توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده که بسیار اهمیت دارد، افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در امر مبارزه فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه حساس‌سازی جامعه در ارتباط با اعتیاد به مواد مخدر و آسیب‌های خطرناک آن باید در جامعه انجام شود، بیان کرد: راهبرد اساسی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در حوزه مقابله کاهش عرضه بوده است.

جلالی با بیان اینکه استان کرمان رتبه اول کشوری در کشفیات مواد مخدر را دارد، گفت: جمهوری اسلامی مقابله با مواد مخدر را با تمام توان انجام می‌دهد و استان کرمان در سال گذشته شش شهید نیروی انتظامی در این راه تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر یک پدیده شوم بوده که آسیب‌های اجتماعی خطرناکی برای جامعه دارد، افزود: کویر استان کرمان در امر مبارزه با مواد مخدر رصد می‌شود و اشراف کامل اطلاعاتی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در استان کرمان وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه بهترین و موثرترین راه مبارزه با مواد مخدر یک روش ترکیبی و فرهنگ‌سازی است که همه در آن نقش دارند، بیان کرد: خوشبختانه سمن‌های زیادی در استان در حوزه مواد مخدر فعالیت می‌کنند که تعداد آنها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای نتیجه گیری لازم نیازمند مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر هستیم، گفت: جمع آوری معتادان متجاهر در هفته مبارزه با مواد مخدر در دستور کار است.

جلالی با بیان اینکه رزمایش پلیس استان کرمان در برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر برگزار می‌شود، افزود: حدود دو هزار کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و پاکستان داریم که در این کشورها کشت مواد مخدر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط جغرافیایی کشور و استان کرمان به‌گونه است که در مسیر تردد و ترانزیت مواد مخدر قرار گرفته‌ایم، گفت: بعضی‌ها می‌گویند اگر مصرف مواد مخدر در کشور آزاد شود قطعاً آسیب‌های کمتری داریم که در پاسخ این افراد باید بگوییم در حال حاضر مصرف قلیان آزاد است؛ چرا روزانه بر میزان مصرف آن افزوده می‌شود و هیچ کاهشی نداریم؟
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه دانش آموزان، دانشجویان، کارگران و زنان به‌شدت در معرض اعتیاد هستند و باید آموزش های لازم در این زمینه به آنها داده و فرهنگسازی شود، افزود: کمپ‌های ماده ۱۶ در استان کرمان باید توسعه پیدا کند و توسعه کمپ‌های ماده ۱۶ از مصوبات پیشنهادی در سفر ریاست جمهور به کرمان است که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان افزایش پیدا کرده است که یک هشدار برای ما است چرا که مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر پیدا کرده و بسیار خطرناک است، بیان کرد: وجود سریال‌های خانگی تاثیر زیادی بر تغییر فرهنگ خانواده‌ها دارد که متاسفانه در این سریال‌ها به این نکته توجه نمی‌شود.

برخورد قاطع پلیس استان کرمان با خرده فروشان مواد مخدر

سرهنگ علیرضا سوری در این نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: کشور ما در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در جهان قرار دارد و تا کنون بیش از ۳ هزار و ۸۵۰ شهید مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ استان کرمان با کشفیات بیش از ۱۶۰ تن مواد مخدر رتبه اول کشفیات را به‌دست آورد، گفت: در دو سال پیاپی شهادت رئیس پلیس شهرستان را داشته‌ایم که نشان از اهتمام جدی پلیس در امر مقابله است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶۰ درصد اشرار استان حذف و ۱۸ درصد کشف سلاح آنها افزایش داشته است، افزود: درگیری مسلحانه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر صنعتی شیشه در سال گذشته افزایش جدی داشته است، بیان کرد: در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است.

سوری با بیان اینکه در سه ماهه امسال دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در استان کرمان ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده، گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد مخدر سنتی، مصرف مواد مخدر صنعتی به‌ویژه شیشه افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد اهمیت بیشتری نسبت به مقابله فیزیکی دارد، ادامه داد: باید به‌گونه‌ای فرهنگسازی شود که این آسیب اجتماعی یک ننگ بر خانواده‌ها بوده و جامعه آن را تردد کند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90581
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.