در نشست علنی شورای شهر


اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان به ستاد مردمی غدیر حاشیه‌ساز شد

در نشست عمومی شورای شهر کرمان یکی از مصوبات کمیسیون فرهنگی شورای شهر مبنی بر اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان به ستاد مردمی غدیر برای برگزاری جشن‌های روز عید غدیر حاشیه‌ساز شد.

به گزارش کرمان‌نو برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان به اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان به ستاد مردمی غدیر اصرار داشتند که با مخالفت شدید فتح‌الله مویدی عضو کهنه‌کار شورای شهر مواجه شد.
ستاد مردمی غدیر یک ستاد است همه ساله روز عید غدیر در کرمان جشن می‌گیرد. این ستاد از سال ۸۹ در کرمان تشکیل شده است.
مویدی با انتقاد از اینکه مشخص نیست این پول به چه کسی تعلق می‌گیرد و منابع تامینش هم مشخص نیست، گفت:« ۵۰۰ میلیون از پول مردمی که نان برای خوردن ندارند به چه کسی می‌خواهید بدهید؟ این افراد دوستان خودتان هستند.»
مویدی افزود: « فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیشتر سیاسی است تا فرهنگی.»
محمد امینی‌زاده، یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر در پاسخ به مویدی گفت:« خیلی وقاحت می‌خواهد به یک جریان مردمی انگ سیاسی بزنیم، بله کار سیاسی ما تقویت جریان انقلابی در شهر کرمان است که سال‌ها با حضور شما در شهر اتفاق نیفتاده است. کمیسیون فرهنگی شورا یک جلسه اعضای ستاد مردمی غدیر را دعوت کرده آن‌ها هم برنامه‌هایشان را گفته‌اند و مورد قبول معاون فرهنگی شهردار و اعضای کمیسیون قرار گرفته است.»
امینی‌زاده همچنین ادامه داد:« چطور منابع این پول مشخص نیست؟ در بودجه سال ۱۴۰۱ ، یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای کمک به تشکل‌های مردمی برای کارهای فرهنگی دیده شده است.»
حسین چناریان رئیس کمیسیون بودجه‌ی شورای شهر نیز در این خصوص گفت:«‌ من در کمیسیون فرهنگی حضور داشتم و واقعیت را می‌گویم، آقای الله‌وردی چند دقیقه‌ای در جلسه حضور داشتند و اعضای ستاد مردمی که مسئولش آقای کارگر است هم بودند و برنامه‌هایشان را گفتند. بسیار برنامه‌های خوبی داشتند و کسی هم مخالفتی ندارد. آقای کارگر گفت پیش بینی می‌کنیم بیش از ۲۰۰ میلیون خرج برنامه‌ها می‌شود. آقای امینی‌زاده گفت من فکر می‌کنم بیش از ۴۰۰ میلیون تومان بشود. آقای شیخ شعاعی( معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان) هم گفت ما از محل اعتبارات فرهنگی نمی‌توانیم این هزینه را پوشش دهیم. نهایتا قرار شد شورا با تمام توان به برنامه‌های فرهنگی کمک کنیم اما اینکه این هزینه از چه محلی باید تامین بشه و چه کسی مسئول است باید مشخص باشد.»
محمدرضا کمساری سخنگوی شورای شهر با تاکید بر اینکه برنامه‌های عید غدیر مهم است و ستاد غدیر یک جریان مردمی و انقلابی است، گفت:« در دوره‌های قبل میلیاردی برای کنسرت خرج شده و البته که برای غدیر هم باید خرج شود اما در این فضا موافق نیستم که با اصرار این مورد را تصویب کنیم و بهتر است اجازه دهیم این مورد ثبت شود و روال خود را طی کند.»
در نهایت مقرر شد تا در یک نشست عمومی فوق‌العاده در هفته جاری در مورد این موضوع تصمیم‌گیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91421
1 نظر
  1. جواد می گوید

    آقای اللهوردی تو اینستاگرام بهتون گفتن که دبیر این ستاد نیستن. لطف کنید اصلاح کنید خبر رو. ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.