در نشست مجمع نمایندگان با استاندار کرمان مطرح شد


وجود ۵۰۰۰ معدن راکد در استان/ راهبردهای فرهنگی کرمان مشخص نیست

صبح امروز ۱۵ تیرماه نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکترمحمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست بیان کرد: راهبردهای استان در حوزه فرهنگی اصلا مشخص نیست؛ زیبنده شهری که به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام شناخته می‌شود نیست که یک راهبرد فرهنگی اساسی نداشته باشد.

وی افزود: از مسئولین فرهنگی استان، استاندار و ائمه جمعه انتظار بیشتری می‌رود تا فکری عملیاتی کرده و هم‌افزایی میان نهادهای فرهنگی ایجاد شود تا کسی که وارد کرمان می‌شود متوجه شود اینجا بوی مقاومت می‌دهد.

زاهدی در ادامه با اشاره به صنایع بزرگ استان کرمان اظهار کرد: صنایع بزرگ استان مانند صنایع معدنی آن‌طور که باید و شاید احساس مسئولیت نسبت به انجام مسائل اجتماعی‌شان نمی‌کنند؛ مشکلات بزرگی در استان وجود دارد و اگر صنایع سالی ۱۰ یا ۵ درصد از سود خالص‌شان را به استان بدهند اتفاقات بزرگی در استان خواهد افتاد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در رابطه با موضوع اتباع بیگانه تأکید کرد: این مسئله واقعا بحران است و چندین سال است در حال پیگیری هستیم و تبعات بسیاری برای جامعه داشته و خواهد داشت و نگران هستیم شهرستان کرمان در سال‌های آینده امنیت نداشته باشد.

زاهدی با اشاره به برنامه سفر رئیس جمهور به استان کرمان گفت: باید مواردی که پیشنهاد شده و مصوب نشده، گفته شود که این استان به عنوان بزرگ‌ترین استان‌ کشور با دیگر استان‌ها تفاوت داشته و قرار است به قطب فولاد تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس نیز در این نشست گفت: ۵۰۰۰ معدن راکد در استان کرمان وجود دارد که اگر تعیین تکلیف شوند بسیاری از مشکلات استان برطرف می‌شود.

عفت شریعتی نماینده زرند و کوهبنان نیز در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با استاندار در رابطه با ساماندهی امور در سفر ریاست جمهوری بیان کرد: یک مسئله آب شهرستان زرند است که برخی کارشناسان می‌گویند اگر وضعیت همینگونه پیش رود در این شهرستان با بحران روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: مسئله دوم خطرات جانی مسیر مواصلاتی شهرستان زرند است؛ راه کوهبنان-زرند نیاز به کار زیادی دارد و راه موجود از زمان پیش از انقلاب است.

شریعتی همچنین در رابطه با قطعی برق نیز تقاضای ساماندهی کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91569
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.