قرارگاه بیمه کرامت بیش از ۳۱ هزار کرمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان گفت: مقرر شده طرح قرارگاه کرامت ۳۱ هزار و ۱۹۸ نفر از روستاییان و عشایر این استان را با رمز یا علی ابن موسی الرضا (ع) تحت پوشش قرار دهد تا افرادی که از بیمه اجتماعی بی بهره هستند از این طرح استفاده کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهربابک، محمد میرجعفری در گردهمایی تشکل های شبکه تعاونی روستایی شهربابک با بررسی تشکل ها و تعاونی هایی که در زمینه های تولیدی کشاورزی، اصناف در این شهرستان فعالیت می کنند افزود: افراد با پرداخت حق بیمه ۲۰ درصدی می توانند سالانه ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند و حق از کار افتادگی و مستمری دریافت کنند.

میرجعفری با بیان اینکه در شهربابک پنج هزار و ۶۰۰ بیمه شده دارد خاطر نشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، صندوقی دولتی است که با مشارکت مردم و دولت تشکیل شده تا در عاقبت بتوانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان گفت: تشکل ها و تعاونی های شهربابک هنوز به نقطه ایده آل نرسیده اند و باید برای رسیدن به این هدف، زیرساخت های لازم فراهم و میزان مشارکت مردم در تصمیمی گیری ها و تصمیم سازی ها بیشتر شود.

پرویز رییسی ادامه داد: باید این ظرفیت ها را در چارچوب قانون ارتقا داده و شاهد حرکت ها و پروژه های جدید باشیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم با هماهنگی و هم افزایی که امروز در بین مدیران شهرستان و تعاونی ها شاهد آن بودیم، به تعداد افرادی که از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری استفاده می کنند افزوده شود و روستاییان و عشایر از این بیمه و مزایای آن مطلع شوند.

سرپرست فرمانداری شهربابک نیز در این جلسه با بیان برخی از ظرفیت های تشکل ها و شبکه تعاونی روستایی شهربابک گفت: باید بیش از پیش به تشکل های تعاونی های روستایی توجه کنیم و با رفع مشکلات تعاونی های این شهرستان در راستای ارتقا فعالیت های آنها بکوشیم.

غلامرضا نویدی با اشاره به اهمیت بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر افزود: مدیران دستگاه های ذیربط با اطلاع رسانی و آگاه ساختن مردم بویژه روستاییان برای شناسایی بیشتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بین مردم، دهیاران، بخشداران و روستاییان را به انجام این امر مشتاق کنند.

سرپرست فرمانداری شهربابک وضعیت موجود اغلب تعاونی های روستایی را راضی کننده ندانست و خواستار توجه جدی مدیران ادارات و مسئولان تعاونی ها به تغییر وضعیت موجود شد.

در این نشست مسئولان تعاونی ها مسائل و مشکلات تعاونی های شهربابک را مطرح کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91662
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.