گره‌گشایی قضایی از سه پروژه سرمایه‌گذاری معدنی در جنوب کرمان

در نشست ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی دادگستری کل استان کرمان، ضمن اتخاذ تصمیمات لازم برای گره‌گشایی قضایی از سه پروژه سرمایه گذاری معدنی، مقرر شد نسبت به خلع ید سرمایه گذارانی که اقدامات لازم برای فعال‌سازی پروژه معدنی را انجام نمی دهند، صورت گیرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، رییس کل دادگستری استان کرمان روز سه شنبه در نشست ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی با اشاره به ورود جدی دستگاه قضایی برای حل مشکلات حوزه اقتصادی به منظور کمک به ارتقای سطح معیشت و رفاه مردم، گفت: رفع مشکلات زیست محیطی پروژه های سرمایه گذاری از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا با سلامت مردم ارتباط مستقیمی دارد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: دستگاه قضایی بر اساس قانون و با حفظ حقوق عمومی از توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصاد و اشتغال حمایت می کند.

وی عنوان کرد: در صورتی که به دلیل اختلاف بین سرمایه گذاران یک پروژه معدنی، امکان فعال کردن آن وجود نداشته باشد، براساس قانون نسبت به خلع ید آنها اقدام شده و سرمایه گذار جدید جذب شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری اواخر هفته جاری در مرکز هایتک برگزار می شود و فرصت بسیار خوبی است که تمرکز تمامی قوا بر ظرفیت های استان صورت گیرد.

سید مهدی طبیب زاده افزود: امید می رود همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری کرمان منتهی به سندی جامع، کامل و همراه با آینده نگری برای این استان باشد.

در این نشست مقرر شد برای حل مشکل معدن مس رمشک بازدید میدانی لازم انجام شده و با تایید رفع دغدغه های محیط زیستی، مشکلات قضایی موجود برطرف شده و با مدیریت صحیح پرونده، زمینه ادامه فعالیت این معدن فراهم شود.

همچنین در این نشست مقرر شد موضوع پرونده معدن مس درب مزار در جیرفت که هم اکنون فعالیت آن متوقف است، در بازه زمانی ۱۰ روز آِینده از سوی رییس حوزه قضایی این منطقه بررسی شده و گزارشی از روند قضایی پرونده به مرکز استان ارائه شود تا نسبت به تعیین تکلیف این معدن تصمیم گیری شود.

درباره معدن کرومیت فاریاب نیز مقرر شد بررسی های لازم از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب انجام شده و پیگیری های بعدی بر اساس اعلام نظر این سازمان انجام شود و رسیدگی به پرونده قضایی آن در حوزه فاریاب تسریع شود.

در این نشست همچنین مقرر شده به منظور رفع مشکلات شرکت لاوان تابلو نشست مشترکی با حضور نماینده اتاق بازرگانی، نماینده شرکت و موسسه اعتباری مربوطه برگزار شده و نتیجه به دستگاه قضایی اعلام گردد تا برنامه ریزی برای رفع مشکلات این شرکت نیز صورت گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91917
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.