۸۰درصد کارگاه‌‌های قطعات بتن شهرکرمان در مدیریت اتباع

بنا به گفته رامین مخترع، عضو هیات رئیسه کانون کارفرمایان استان کرمان ۸۰درصد کارگاه‌های قطعات بتن موجود در شهر کرمان تحتت مدیریت اتباع خارجی است. او معتقد است که این افراد به دلیل شناسایی نشدن بخش غالبی از بازار کار کرمان را گرفته‌‌اند.

کرمان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و شیراز بیشترین آمار اتباع افغانی را دارند. طبق اولین برآورد تعداد کارگران افغان در استان کرمان ۵۵۰ هزار نفر است که عضو هیات رئیسه کانون کارفرمایان  معتقد است صرفا ۲۰۰ هزار نفرشان در شهر کرمان هستند.

حضور اتباع بیگانه  برای کرمان یک ظرفیت است چرا که این قشر غالبا شغل‌هایی را برمی‌دارند که کارگران بومی  به جهت سختی کار تمایلی به انجامش ندارند،  نکته اینجاست که در سال‌های اخیر این افراد تبدیل به کارفرماهایی شده که به دلیل غیرقابل شناسایی بودن بیمه و مالیاتی نپرداخته و با این مزیت فرصت کار از سایر پیمانکاران گرفتند.

بنا به گفته رامین مخترع، عضو هیات رئیسه کانون کارفرمایان استان کرمان ۸۰درصد کارگاه‌های  قطعات بتن موجود در شهر کرمان تحتت مدیریت اتباع است. او معتقد است که این افراد به دلیل شناسایی نشدن بخش غالبی از بازار کار کرمان را گرفته‌‌اند.

مخترع راه حل برون رفت استان از این مشکل را اجرایی شدن طرح پیمانکار ذی‌صلاح دانست. طرحی که به گفته او تفاهم‌نامه‌اش با نظام مهندسی امضا شده اما با شهرداری نه.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92936
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.