وضعیت آب شهر رفسنجان پایدار شد

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان اعلام کرد: در کمتر از ۴۸ ساعت پس از وقوع سیل، برقراری پایدار آب شرب بهداشتی در شبکه‌های آبرسانی رفسنجان میسر شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، علیرضا عبدیان امروز ۱۱ مردادماه با اعلام این خبر گفت: بروز سیلاب های اخیر در شهر و روستاهای رفسنجان که از عصر شنبه آغاز شد آبرسانی به مردم این منطقه را با چالشی سخت روبرو ساخته به نحوی که شبکه‌های آبرسانی را دچار آسیب های جدی کرد.

به گفته او، این بحران ناخواسته، معادلات تأمین و توزیع آب را بر هم زده و دسترسی به این مایه ی حیاتی را در بخش‌هایی از منطقه دچار وقفه کرد.

عبدیان با اشاره به حضور مسئولین مربوطه در شهرستان رفسنجان بیان کرد: با تلاش بی وقفه و شبانه روزی همراه با امکانات، تجهیزات، ادوات مورد نیاز ، ۳۱ دستگاه تانکر آبرسان سیار با تجهیزات از استان‌های مختلف تهران، اراک، اصفهان، لرستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، یزد، آذربایجان شرقی، قزوین، کرمان، بم، عنبراباد، سیرجان، کوهبنان و رودبار ۲۰ دستگاه پمپ‌های لجن کش، وسایل و تجهیزات رفع اتفاقات اعم از لوله، اتصالات، ماشین آلات و نیروهای ترمیم شبکه در اسرع وقت وارد عمل شده و تا یکشنبه شب(۹مرداد) ۵۰ درصد شبکه ی آبرسانی را ترمیم و بخش قابل توجهی از مابقی شبکه آسیب دیده بازسازی شده و آب شرب بهداشتی در دسترس اکثریت مردم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان اظهار کرد: علی‌رغم اینکه در خلال انجام کار، سیل کماکان آسیب های جدی به خطوط انتقال آب وارد می کرد، روند بازسازی با تمام‌توان در حال انجام و پایداری آب شرب در شبکه به نحو مطلوب برقرار شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان گفت: تمام نیروهای مورد نیاز ۲۴ ساعته و بدون وقفه در منطقه حضور خواهند داشت و لحظه به لحظه مسیرهای آبرسانی را کنترل کرده و هر گونه آسیب احتمالی را به سرعت رفع و روند تأمین و توزیع آب را در شبکه‌های آبرسانی حفظ خواهند کرد.

عبدیان عنوان کرد: پرسنل شرکت آب و فاضلاب با کمک به مردم و پرسنل شهرداری رفسنجان با بهره‌گیری از ادوات و تجهیزات لازم عملیات مکش آب در معابر، منازل و گذرگاههای شهر که تحت تأثیر سیلابهای جاری قرار گرفته است را تخلیه کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

او این اطمینان خاطر را به مردم شهرستان رفسنجان و مسئولین داد که تا آخرین لحظه ی رفع بحران جاری شدن سیل و خطرات ناشی از آن در کنار مردم خواهیم ماند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94878
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.