شهردار کرمان:


استفاده افراد دارای معلولیت از فضاهای ورزشی شهرداری رایگان است

شهردار کرمان گفت: در واگذاری سالن‌ها و زمین‌های ورزشی متعلق به شهرداری به افراد دارای معلولیت، هیچ محدودیتی نداریم.

به گزارش کرمان‌نو، سعید شعرباف، در نشستی که با حضور رییس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان و چند تن از ورزشکاران مدال‌آور و ناشنوایان شاغل در شهرداری کرمان، برگزار شد، ضمن تبریک هفته جهانی ناشنوایان، افزود: نسبت به افراد دارای معلولیت، در مقایسه با اقشار و طبقات مختلف، وظیفه متفاوتی داریم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری نسبت به سه گروه افراد دارای معلولیت، کودکان و زنان، وظیفه خاصی دارد؛ چراکه برای خدمت‌دهی به این سه گروه، دچار مشکلات جدی زیرساختی هستیم.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه در واگذاری سالن‌ها و زمین‌های ورزشی متعلق به شهرداری به افراد دارای معلولیت، هیچ محدودیتی نداریم، افزود: سانس‌هایی که قرار است به افراد دارای معلولیت اختصاص پیدا کند، از پرداخت عوارض معاف است تا برای این افراد به‌صورت رایگان قابل استفاده باشد.

شعرباف تاکید کرد: برای فعالیت‌های ورزشی افراد دارای معلولیت، نیازی به پرداخت هزینه نیست و اگر در جایی این موضوع رعایت نمی‌شود، اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

وی در مورد درخواست حمایت شهرداری از اشتغال افراد ناشنوا، با اشاره به ممنوعیت واگذاری دکه‌های سطح شهر خارج از مزایده، خاطرنشان کرد: برای در اولویت گذاشتن افراد ناشنوا جهت واگذاری دکه‌ها و وسایل بازی پارک‌ها نیاز به مصوبه شورا داریم و این درخواست ابتدا باید ازطریق شورا پیگیری شود.

شهردار کرمان بیان کرد: برای افراد ناشنوای شاغل در شهرداری کرمان، هدیه‌ای در قالب کارت‌های رفاهی آماده شده که تقدیم خواهد شد.

شعرباف افزود: ناشنوایان شاغل در شهرداری، یک نماینده مشخص کنند تا مشکلات این گروه از کارمندان را به‌صورت ماهانه گزارش دهند و رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش‌های همگانی افراد ناشنوا جلساتی برگزار شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است، افزود: هیئت ورزش‌های ناشنوایان، پیشنهادهای خود را در این زمینه اعلام کند تا هماهنگی‌های لازم با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری جهت مشارکت شهرداری در اموری از قبیل برگزاری و حمل‌ونقل افراد، تامین جوایز و تبلیغات انجام شود.

شهردار کرمان یادآور شد: درخصوص فراهم‌سازی امکان کسب درآمد هیئت‌های ورزشی ناشنوایان، شهرداری می‌تواند در زمینه صدور پروانه تجاری برای مکان مورد نظر، مشارکت کند.

رییس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان کرمان نیز در این نشست، ضمن گرامی‌داشت هفته جهانی ناشنوایان، از شهرداری کرمان به‌خاطر برنامه‌هایی که به این مناسبت برای ناشنوایان شهر کرمان تدارک دیده، تشکر کرد و گفت: خدماتی از جمله برگزاری تور گردشگری ویژه ناشنوایان و استفاده رایگان ناشنوایان از وسایل شهربازی در نظر گرفته شده که ۶۰ نفر در تور گردشگری شرکت کردند.

حجت‌الاسلام عرب، با اشاره به اینکه هیئت ورزشی ناشنوایان استان کرمان در ۱۷ رشته ورزشی فعال است، افزود: ورزشکاران ناشنوای استان در رشته‌های والیبال، شطرنج و فوتسال، عضو تیم ملی و صاحب مدال قهرمانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در خدمات ورزشی به ناشنوایان، با تأسی از گفته امام علی(علیه‌السلام) که فرمودند عدالت در حق محرومان باید بیش از سایر گروه‌های جامعه رعایت شود، نگاهمان این است که عدالت در حق محرومان که افراد دارای معلولیت هم بخشی از آنها هستند، بیش از دیگران رعایت شود چراکه این گروه بیشتر به عدالت نیازمندند.

رییس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان کرمان تاکید کرد: برای حضور فعال افراد ناشنوا در اجتماع، باید برنامه‌های بیشتری در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی ناشنوایان برگزار شود.

حجت‌الاسلام عرب با بیان اینکه شهرداری همیشه یاور ما بوده، افزود: در حال حاضر، جمعیت ناشنوایان استان، ۳۵۰۰ نفر و در شهر کرمان، ۵۰۰ نفر است و باید برای ورزش همگانی این افراد برنامه‌ریزی شود که نیازمند همکاری شهرداری در این زمینه هستیم.

وی همچنین خواستار حمایت شهرداری کرمان، از فراهم‌سازی زمینه اشتغال جامعه ناشنوایان در حوزه‌های مرتبط با شهرداری در سطح شهر شد.

رییس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان کرمان بیان کرد: ناشنوایان کرمان، هیئت مذهبی هم دارند و در مناسبت‌های مختلف، مراسم برگزار می‌کنند، اما در زمینه مکان این هیئت دچار مشکل هستیم که از شهرداری تقاضای حمایت در این زمینه را داریم.

در این نشست، همچنین ناشنوایان حاضر در جلسه، به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97242
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.