گلخانه داران شرق استان به سیستم سوخت گاز مجهز شوند/شهرداری ها به سامانه سیپاد متصل شوند

کرمان‌نو- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان از تجهیز گلخانه داران شرق استان کرمان به سیستم سوخت گاز خبر داد و گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت در سال جاری به گلخانه دارانی که امکان گازکشی دارند سوخت گازوییل تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش روز شنبه کرمان‌نو، میثم ابوسعیدی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات سوخت گلخانه داران شرق استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: گلخانه دارانی که در منطقه سبز قرار دارند و به نوعی امکان گازکشی دارند باید به سیستم سوخت گاز مجهز شوند.

او بیان کرد: با استفاده از سوخت گاز علاوه بر اینکه هزینه‌های گلخانه دار کم می‌شود در هزینه های دولت نیز صرفه جویی خواهد شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهارداشت: افرادی که توانایی مالی برای اجرای لوله کشی گاز ندارند با توجه به معرفی‌نامه جهاد کشاورزی از حوزه اقتصادی معاونت استانداری تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

به گفته او با توجه به هزینه ها و طرح توجیهی ارایه شده مبلغ تسهیلات نیز مشخص می گردد.

او گفت: گلخانه دارانی که از سوخت گازوییل استفاده میکنند بعد از تمام شدن سرما اگر سوختی در مخازن باقی مانده باشد این موضوع را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کند تا مخازن پلمپ شود و برای شروع فصل بعدی می تواند از سوخت باقی مانده استفاده کند و اگر پلیس امنیتی و قاچاق کالا از این سوخت مطلع شود به عنوان قاچاق درنظر گرفته می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان بیان‌کرد: در صورت اینکه گلخانه داری به سیستم سوخت گاز مجهز شود اما به دلیل افت فشار گاز خانگی با مشکل مواجه شود وظیفه داریم که سوخت در اختیار گلخانه دار بگذاریم.

ابوسعیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشکل قاچاق سوخت در شرق و جنوب استان کرمان زیاد است باید به گونه ای عمل کرد سوخت ارزان قیمت و پاک در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و از قاچاق سوخت نیز جلوگیری به عمل آید .

او تاکیدکرد: در صورتی که در منطقه ای هنوز عملیات گازکشی به آن جا نرسیده و علمک نیز نصب نشده مانند سال های قبل در جهاد کشاورزی ثبت نام به عمل می آورد و سوخت دریافت می‌کند .

شهرداری‌ها به سامانه سیپاد متصل شوند

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان درباره سوخت گازوییل خودروهای حمل و نقل درون شهری توضیح داد: برای سوخت ماشین‌های درون شهری طبق دستورالعمل باید سامانه سیپاد توسط شهرداری ها نصب و اجرا شود که متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

او می گوید مقرر شده سامانه سیپاد تا پایان آبان ماه نصب گردد و اخطار اولیه نیز صادر شده است .

به گفته او در صورتی که این سامانه در شهرداری‌ها نصب نشود سهمیه سوخت یک سوم تمام ماشین های درون شهری کاهش پیدا خواهد کرد و کم کم سوخت آن‌ها قطع خواهد شد تا مجبور شوند به سمت نصب سامانه بروند.

ابوسعیدی تصریح‌کرد: سوخت خودروی برون شهری با ارایه بارنامه یا صورت وضعیت دریافت می‌شود .

نظارت هوشمند ۸۰ درصد از قاچاق جلوگیری می‌کند

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به اینکه نظارت هوشمندانه بهترین کار برای جلوگیری از قاچاق است افزود: اگر نظارت هوشمندانه باشد ۸۰ درصد در قاچاق سوخت جلوگیری به عمل خواهد آمد و ۲۰ درصد مابقی در زمان اجرای کار و مشخص شدن خطاها رفع خواهیم کرد.

او در پایان گفت: خودروهایی که در روز چندین مرتبه سوختگیری می‌کنند با نصب دوربین‌های هوشمند پلاک خوان در جایگاه‌ها می‌توان از قاچاق جلوگیری کرد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97789
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.