خاندوزی وزیر اقتصاد:


برخی به اسم نظارت جرات مدیران را می‌گیرند

به گزارش «کرمان نو» وزیر اقتصاد در سفر به کرمان با بیان اینکه ما در یک نقطه چرخش و تحول به لحاظ کیفی قرار داریم، گفت: ما اگر در محافل به برخی سخت‌گیری‌های غیرضرور ادامه دهیم، به نفعمان نیست و برخی به اسم نظارت جرات مدیران برای گرفتن تصمیمات بزرگ را می‌گیرند.

احسان خاندوزی در آیین آغاز عملیات اجرایی شهرک زنجیره فوتو ولتائیک انرژی‌های تجدید پذیر ایران، با به‌ کار بردن واژه ترویج بنگاه‌مانی برای بانک‌ها گفت: خروج از بنگاه‌داری‌های غیر ضروری بانک‌ها یک ضرورت است اما در کنار آن بایستی باب ورود به سرمایه‌گذاری‌های جدید در بانک‌های کشور ایجاد شود.

او در ادامه افزود: بنگاه‌مانی و بنگاه‌زایی بانک‌ها نه فقط در حوزه بانک‌های دولتی بلکه باید در حوزه بانک‌های خصوصی نیز باشد و این یک ضرورت است.

خاندوزی در این آیین از نسبت تسهیلات به سپرده بانک‌ها انتقاد کرد و گفت: نسبت تسهیلات به سپرده برخی بانک‌ها ۱۱ درصد و ۱۸ درصد بوده و گاهی سپرده‌ها در همان استان‌ها منجر به تسهیلات نمی‌شود که باید این امر پیگیری و مورد برخوار قرار گیرد.

به گفته خاندوزی تاکنون ۵۶۰ میلیارد تومان از محل مالیات‌های که در استان کرمان وصول شده به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان برگشت داده شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97785
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.