پایان غائله جازموریان

از روز چهارشنبه در مجموع 160 نفر (دو گروه 40 نفره و یک گروه 80 نفره) در میان آب های جازموریان گیر کرده بودند که دیروز گروه 80 نفره، صبح امروز یک گروه 40 نفره و امشب هم گروه 40 نفره دوم نجات پیدا کردند.

آخرین گروه 40 نفره در حالی حدود یک ساعت پیش نجات پیدا کردند که شب گذشته نیروهای امدادی، تا عمق 50 کیلومتری جازموریان از طرف زهکلوت رفته بودند و علی رغم ارتباط تلفنی با محاصره شدگان، امکان پیدا کردنشان وجود نداشت. به همین دلیل با توجه به بالا آمدن آب جازموریان، احتمال غرق شدن این گروه می رفت.

صبح امروز قانعی، بخشدار جازموریان به «کرمان نو» گفت که بارندگی کار را دشوار کرده و همچنان امکان پرواز هلی کوپتر وجود ندارد.

سرطایفه عشایر شمبویی هم حوالی ساعت 12 امروز خبر داد که از دیشب خبری از ۴۰ محاصره شده در میان آب های جازموریان ندارد و با توجه به بارندگی در بالادست جازموریان، نگران وضعیت آن هاست.

عصر امروز یک هلی کوپتر امدادی از بم به سمت جازموریان حرکت کرد اما شرایط بد جوی اجازه ادامه پرواز را نداد.

ساعت 19 و 45 دقیقه بعداز ظهر امروز هم بخشدار جازموریان به ما گفت که دسترسی زمینی به گروه 40 نفره ای که باقی مانده میسر نیست و فقط هلی کوپتر می تواند آن ها را نجات دهد. او از گیر کردن ماشین گروه های امدادی در تالاب جازموریان خبر داد و گفت که احتمال دارد گروه های امدادی نتوانند امشب از این تالاب خارج شوند.

در نهایت ساعت 21 و 10 دقیقه، خبر نجات یافتن آخرین گروه محاصره شده در جازموریان به «کرمان نو» داده شد.

۳۰ نفر از جمله زن ها و کودکان این گروه ۴۰ نفره سوار خودروهای امدادی شدند و تنها ۱۰ نفر از مردان برای حفاظت از دام هایشان به خواست خود باقی ماندند.

امدادگرانی که به منطقه رفته بودند، ماشینشان در جازموریان گیر کرد اما خود را به محاصره شدگان رساندند. آن ها در زمان برقراری تماس ما، چهار ساعت از محل محاصره شدگان به سمت ریگ متین قلعه گنج پیاده آمده بودند چرا که ماشین هایشان در گِل مانده بود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10727
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.