کرمان در سکوی دوم تلفات رانندگی نوروز ۹۶

کرمان دومین استان از نظر تلفات جاده ای در نوروز۹۶

در حالی رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش ۱۲ درصدی جان باختگان و هفت درصدی مجروحان حوادث رانندگی در نوروز امسال خبر داد که استان کرمان با ۳۱ کشته بعد از استان فارس با ۳۳ کشته در رتبه دوم کشوری از نظر تلفات جاده ای تصادفات نوروزی قرار گرفته است و استان های سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی هر کدام با ۳۰ و اصفهان با ۲۷ کشته بیشترین تلفات تصادفات نوروزی را به خود اختصاص دادند.

 مقایسه با نوروز سال گذشته

آمارها نشان می دهد که استان کرمان با ۶۱ کشته در تصادفات جاده ای سال گذشته در رتبه سوم قرار داشته. در نوروز سال گذشته استان فارس با ۸۶ و استان خوزستان با ۶۹ کشته به ترتیب در رتبه اول و دوم قرار داشتند. استان های خراسان جنوبی با ۵۶ و سیستان و بلوچستان با ۵۳ کشته در رتبه چهارم و پنجم در سال گذشته قرار دارند. گرچه تعداد تلفات جاده ای نوروز استان کرمان در نوروز سال ۹۶ کمتر از سال گذشته است اما نباید فراموش کنیم که استان کرمان هنوز در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

 اولین تصادف سال ۹۶  با یک کشته

سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا به اولین تصادف بعد از سال نو اشاره کرد و گفت: این تصادف در نخستین روز سال نو حوالی ساعت ۱۷ در کیلومتر ۱۰۳ محور یزد کرمان بر اثر واژگونی یک دستگاه تیبا رخ داد که در این حادثه یک تن کشته و دو تن مجروح شدند و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه علت حادثه بوده است.

بیشترین تلفات نوروزی

بر اساس خبرهای منتشر شده ۲۶ اسفند ماه ۹۵ با ۲۹ کشته بدترین روز تعطیلات نوروز را از نظر تلفات جاده ای رقم زد و ۱۳ فروردین ماه ۹۶ با هفت کشته بهترین روز از نظر تلفات جاده ای بوده است.

عوامل موثر در بروز تلفات بیشتر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل پایانه‌های استان کرمان در پاسخ به این سؤال «پیام ما» که آیا این کمبود اعتبار در کرمان بیش از سایر استان‌هاست که تلفات رانندگی در این استان بیشتر است، اظهار کرد: «کمبود اعتبار فقط در کرمان نبوده و در کل کشور این مشکل وجود دارد. دلیل بالا بودن تلفات رانندگی در استان کرمان فقط ایمن نبودن جاده‌ها نیست. بلکه تردد هم در مسیرهای استان بیشتر از سایر نقاط است به‌طوری‌که حدود ۸۵ درصد کالاهایی که از بنادر جنوب و جنوب شرق کشور خارج می‌شوند از محورهای استان کرمان در سطح کشور پخش می‌شوند و اگر میزان تردد و کیلومتر طی شده را هم در نظر بگیریم، از نظر میزان تلفات در رتبه‌های میانی هستیم.» به گفته مقبلی، خطای انسانی ۷۰ تا ۷۵ درصد در تصادفات رانندگی نقش دارد و وسیله نقلیه هم ۱۴ تا ۱۷ درصد. مدیرکل راهداری استان افزود: «البته به دلیل استفاده از برخی وسایل نقلیه مانند پراید که با توجه به معیارهای جهانی، خودروی استانداردی محسوب نمی‌شود، نقش وسایل نقلیه هم در تلفات رانندگی در کشور ما بیشتر از میانگین جهانی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10870
1 نظر
  1. رضا می گوید

    سه عامل اساسی در بروز تصادفات استان کرمان
    وضعیت نامناسب راهها
    فرهنگ ضعیف رانندگی
    کم کاری پلیس راهنمایی و رانندگی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.