کلیپ امحای گندم در جنوب کرمان و جوابیه تعاون روستایی

انتشار کلیپ تخلیه محصول گندم از کامیون‌ها در جنوب استان کرمان در فضای مجازی بازتاب وسیعی داشته و این درحالی است که تعاون روستایی نیز جوابیه‌ای داده و ضمن تشریح روند امحا طبق فرآیندهای قانونی گفته که پیگیری قضایی منتشرکنندگان کلیپ را حق خود می‌داند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، در این کلیپ فردی که درحال فیلمبرداری است می‌گوید: محل امحای گندم های کپک زده، شاهکار اتحادیه و تعاون روستایی جنوب استان کرمان در شهرستان فاریاب؛ پس از آن در چندثانیه تخلیه بار کامیون را نشان می دهد.

به دنبال این رویداد روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی جنوب استان کرمان نیز توضیح رسانه‌ای درباره کلیپ امحای گندم های شهرستان فاریاب منتشر کرده که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت.

در این مطلب تعاون روستایی جنوب کرمان با هدف اطلاع دادن به عموم توضیح داده شده است: اتحادیه تعاون روستایی جیرفت سال ۱۳۹۶ در زمان مدیر وقت، قرارداد مباشرت خرید تضمینی گندم با شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ استان کرمان را با موضوعیت مدیریت اجرای عملیاتی خرید گندم و نگهداری منعقد و در مرحله حمل، شرکت غله از حمل و بارگیری قریب یک میلیون و ۹۵۹ هزار و ۵۸۸ کیلوگرم گندم به دلایل عدم کیفیت از حیث ویژگی های کیفی محصول و غیرقابل انطباق با دستورالعمل خرید، خوداری می کند».

در ادامه این مطلب آمده است: از این میزان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار کیلوگرم گندم مربوط به مرکز خرید فاریاب بوده که براساس مصوبه شورای تامین، میزانی از این گندم ها به انبار تعاون روستایی منتقل و درِ انبار تا تعیین تکلیف پلمپ می شود؛ امسال براساس پیگیری های مدیریت تعاون روستایی جنوب کرمان اعتباری برای تعمیر و تکمیل این انبار تخصیص می یابد و به منظور اجرای عملیات عمرانی می بایست انبار تخلیه شود.

تعاون روستایی جنوب کرمان افزوده است: براساس نظریه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان مبنی بر عدم امکان استفاده دامی و انسانی گندم معیوب، با دستور قضایی و هماهنگی با سازمان بازرسی کل استان کرمان انبار فک پلمب و باحضور نمایندگان دادستان، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، نیروی انتظامی، مدیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده حراست جهاد کشاورزی، بهداشت محیط و بیمه آسیا گندم بارگیری، حمل و در محل تایید شده امحا شد.

در انتهای این مطلب نیز آمده است: مدیریت تعاونی روستایی نحوه القای مطلب در کلیپ منتشره را نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی تلقی نموده و پیگیری قضایی علیه ناشران آن را برای خود محفوظ می‌داند.

در توضیح تعاون روستایی مطلبی درباره چرایی فساد این میزان گندم، دلایل استفاده نشدن این محصول تا قبل از فساد و معرفی مقصران احتمالی که با مدیریت خود سبب فساد این میزان گندم در شرایط کنونی معیشتی کشور شده اند نیامده و خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در تلاش برای کسب جزییات بیشتر و دریافت پاسخ متولیان در این زمینه است که درصورت دریافت پاسخ منتشر خواهد کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83036
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.