تعمیرکاران غیرمجاز و سرقت اطلاعات محرمانه

رییس پلیس فتا استان در خصوص سرقت اطلاعات شخصی و اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی کاربران توسط تعمیرکاران غیرمجاز تلفن همراه به شهروندان هشدار داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سرهنگ”امین یادگار نژاد” امروز هشتم خردادماه گفت: با توجه به اینکه کاربران تلفن‌های هوشمند در خصوص سوءاستفاده‌هایی که تعمیرکاران تلفن‌های همراه از اطلاعات موجود در گوشی‌های آن‌ها می‌توانند داشته باشند، اطلاعات کافی ندارند، تلفن‌های خود را بدون رعایت ملاحظات حفاطتی در اختیار تعمیرکاران غیرمجاز قرار داده و موجبات ارتکاب جرائم علیه خود را فراهم می‌کنند.

وی افزود: شهروندان باید قبل از تحویل تلفن همراه خود به تعمیرکاران، از مجاز بودن تعمیرگاه اطمینان حاصل کنند و از قرار دادن گوشی خود به افراد غیرمجاز خودداری کنند.

یادگارنژاد بیان کرد: برای در امان ماندن از سرقت اطلاعات شخصی خود بهتر است قبل از تحویل دادن گوشی به تعمیرکاران، کلیه اطلاعات خانوادگی و خصوصی را از حافظه داخلی تلفن همراهشان پاک کرد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ‌پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، لذا کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71542
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.