مراسم ترحیم و بزرگداشت یکی از جانباختگان کرمانی در سانحه هواپیمای اوکراینی

مراسم ترحیم و بزرگداشت یکی از جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی عصر امروز با حضور مقامات استانی توسط خانواده مرحوم در کرمان برگزار شد.

در این مراسم استاندار کرمان، رییس سازمان صدا و سیما ، ردیس اتاق بازرگانی ، مقامات نظامی و انتظامی ، مسئولین استانی و اقشار مردم حضور داشتند.

رئیس اسبق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز از نزدیکان امیر مرادی در صف عزاداران این مراسم بود.

محسن جلال پور دو روز گذشته در یک پست اینستاگرامی با اشاره به حادثه سقوط هواپیما اوکرینی نوشت: در میان مسافران این پرواز، ما هم امیری داشتیم،عزیزی داشتیم. امیر پسر محمد،برادر خانم من بود، خدا می‌داند امیر را مثل پسران خودم دوست داشتم.

وی در ادامه گفته است: امیر دلبند ما بود اما می‌دانم صدها خانواده دیگر هم عزادار عزیزانشان هستند، دیدن پیکر صدپاره امیرمان و همه امیرهای آن پرواز لعنتی، اگر بدترین تراژدی تاریخ نیست، پس چیست؟

امیر مرادی با 21 سال سن در این سفر برای ادامه تحصیل به کانادا میرفته است.

روز چهارشنبه 1398/10/18 یک فروند هواپیمای بوئینگ 800-737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت UR-PSR که با شماره پرواز 752 در ساعت 6:12 از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت 6:18 در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

هواپیمای مذکور دارای 167 مسافر و 9 نفر خدمه پروازی بوده و طبق اعلام مقامات ذیربط تمام سرنشینان آن جان باختند.

در تاریخ ۲۱ دی ۱۳۹۸، ستاد کل نیروهای مسلح ایران طی بیانیه‌ای شلیک موشک به این هواپیمای مسافربری را تأیید کرد و دلیل آن را «خطای انسانی غیرعمدی» اعلام کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=40266
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.