معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان خبر داد:


نجات ۹ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات کوه مدوار شهربابک

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش ۱۲ ساعته نیروهای امدادی این جمعیت برای نجات جان ۹ کوهنورد در ارتفاعات کوه مدوار شهربابک خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، محمد امیرخانی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران از تلاش نیروهای امدادی این جمعیت برای نجات جان ۹ کوهنورد در ارتفاعات کوه مدوار خبر داد و اظهار داشت: با تلاش ۱۲ ساعته نجاتگران هلال احمر این کوهنوردان در شهربابک نجات یافتند.

وی با اشاره به مفقودی و گیر افتادن ۹ نفر از کوهنوردان در ارتفاعات کوه مدوار در شهربابک بیان کرد: در تماس تلفنی حادثه دیدگان با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال احمر در ساعت ۲۱ شب گذشته ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ بلافاصله ۲ تیم امداد و نجات از شهربابک به محل حادثه اعزام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به آغاز عملیات جست‌وجو و نجات در روستاها و مناطق کوهستانی مدوار افزود: تیم‌های امداد و نجات کوهستان انار و کرمان نیز در ادامه این عملیات حضور یافتند.

وی بیان کرد: کوهنوردان به دلیل سرمای شدید و تاریکی هوا در محلی از کوه پناه آورده بودند که پس از تلاش و جست‌وجوی مداوم و شبانه‌روزی نیروهای هلال احمر در ساعت ۷ صبح امروز شنبه اول بهمن‌ماه، حادثه‌دیدگان را در ارتفاعات کوه پیدا کردند.

امیرخانی با اشاره به اینکه یکی از کوهنوردان دچار سرمازدگی و افت فشار خون شده بود، افزود: خوشبختانه با همراهی تیم‌های امداد و نجات هلال احمر کوهنوردان در ساعت ۹ صبح به دامنه کوه انتقال یافته و حال عمومی همه آنها خوب است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100794
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.