هلیل‌رود اولین قربانی 1400 را گرفت/ گول نخورید؛ هلیل استخر نیست

جوان ۲۱ ساله زرندی ظهر امروز به هنگام شنا در پایین دست سد جیرفت در بستر هلیل‌رود جان خود را از دست داد.

شاهرخی رییس هلال‌احمر جیرفت گفت: مرحوم سهرابی دانشجومعلم بود  و در اردوی جهادی عید ۱۴۰۰ قلعه گنج حضور داشته که در زمان برگشت پیشنهاد رفتن به کنار هلیل‌رود را می‌دهد.

وی تصریح کرد: یک خانواده اهل بندرعباس در بستر هلیل‌رود مشغول شنا بودند و این جوان نیز وسوسه می‌شود آب‌تنی کند.

وی اضافه کرد: دفعه اول این جوان در حال غرق شدن بوده که همان خانواده بندری وی را نجات می‌دهند. اما وی پس از برداشتن لباس‌های خود که در جهت مخالف بودند قصد عبور از آب را داشته که دچار حادثه می‌شود و این بار نمی‌توانند نجاتش دهند.

آتشنشانی جیرفت امکانات نداشت

وی ادامه داد: متاسفانه آتشنشانی جیرفت تجهیزات لازم را نداشته و با ما تماس گرفتند که در ابتدا با عینک نتوانستیم او را پیدا کنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه غواصان هلال‌احمر پس از تلاش توانستند جسد این جوان را در عمق رودخانه پیدا کنند گفت: مرحوم سهرابی تجربه شنای استخری را داشته و همین مساله باعث شده تا تن را به آب هلیل بسپرد.

وی افزود: مردم اگر شنای استخری بلد هستند نباید گول بخورند زیرا با شنای رودخانه فرق دارد آن هم هلیل‌رود. سال گذشته پویش غرق نشویم را برگزار کردیم تا به مردم بگوییم مراقب باشند.

وی ادامه داد: زیر آب هلیل سرد است زیرا از کف سد می‌آید، حتی ممکن است عضلات حرفه‌ای‌ها هم در آن بگیرد و غرق شوند.

سه روز پیش نیز یک طلبه جهادگر در زمان خدمت‌رسانی به مردم منطقه محروم راسک قلعه‌گنج بر اثر واژگونی تراکتور جان خود را از دست داده بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67434
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.