کاهش ۲۳ درصدی حوادث رانندگی در استان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) استان کرمان از کاهش ۲۳ درصدی حوادث رانندگی درون شهری در این استان طی پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ یوسف نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: براساس آمار اعلامی از سوی پزشکی قانونی، در پنج ماهه نخست سال گذشته ۹۷ نفر در حوادث رانندگی درون شهری در استان کرمان جان باخته اند که این تعداد در سال جاری به ۷۵ نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در تعداد مجروحان حوادث رانندگی درون شهری استان کرمان در پنج ماهه نخست امسال، عنوان کرد: طی پنج ماهه سال گذشته پنج هزار ۹۰ نفر در تصادفات شهری در سطح استان مجروح شده بودند که این تعداد در سال جاری با کاهش ۲۳ درصدی به سه هزار و ۹۹۳ نفر رسیده است.

رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اجرای طرح های ویژه ترافیکی، فعالسازی جلسات شورای ترافیک استان، توسعه فرهنگ ترافیک، برخورد با تخلفات حادثه ساز و تدوین طرح جامع کاهش تصادفات، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۹ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی درون شهری استان را مردان و ۲۱ درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

سرهنگ نجفی با اشاره به این مطلب که حدود ۳۹ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی موتورسیکلت سوار بوده اند، عنوان کرد: دلیل عمده در مرگ راکبان و سرنشینان موتورسیکلت ها، عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

وی یادآور شد: براساس آمار موجود، ۳۲ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی در حوره درون شهری استان کرمان مربوط به عابران پیاده بوده است و در این رابطه ۹۵۸ نفر نیز مجروح شده اند.

ایجاد سازوکار ترخیص خودروهای توقیفی از طریق دفاتر پلیس + ۱۰

رئیس پلیس راهور استان کرمان در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ترافیکی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه، گفت: این طرح با آماده باش ۱۰۰ درصد امکانات خودرویی و نیروی انسانی پلیس اجرا شد و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

سرهنگ نجفی بیان کرد: نظارت دقیقی از سوی پلیس راهور استان بر فعالیت سرویس های مدارس انجام می شود و این افراد ضمن دریافت مجوزهای لازم، باید از ارتکاب هرگونه تخلف حادثه ساز خودداری کنند و در این رابطه نظارت خانواده ها نیز بسیار اثرگذار است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان همچنین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور کاهش تجمعات و تسهیل خدمات رسانی به مردم، ساز و کار ترخیص خودروهای توقیفی از طریق دفاتر پلیس +۱۰ فراهم شده است.

سرهنگ نجفی بیان کرد: این اقدام فعلا در مرکز استان اجرایی شده و به زودی و با تامین زیرساخت های لازم در شهرستان های استان نیز اجرایی خواهد شد.

وی به ارائه درخواست ایجاد دومین مرکز تعویض پلاک به مراجع مربوطه نیز اشاره کرد و گفت: در ایام شیوع کرونا به منظور  کاهش ازدحام در مرکز تعویض پلاک، ضمن افزایش تعداد کارشناسان، مراکز شهرستانی نیز فعال تر شده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55774
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.