کلاهبرداری در کرمان با تقلید صدای خانم دکتر

رییس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان کرمان از دستگیری فردی خبر داد که با تقلید صدا و معرفی خود به عنوان خانم دکتر، از کسبه کلاهبرداری می کرد. 

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی آکار افزود: بررسی موضوع در پی شکایت یکی از شهروندان کرمانی مبنی برکلاهبرداری توسط فردی که خود را خانم دکتر معرفی کرده است، در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در خصوص شیوه این کلاهبرداری اظهارداشت: متهم پس از برقراری تماس تلفنی با مالباختگان و تقلید صدای زنانه، خود را یکی از پزشکان نام آشنای کرمان معرفی می‌کرده است که نیاز فوری به لوازم خانگی دارد و پس از جلب اعتماد مالباختگان و با بیان اینکه در مطب مشغول کار هستم و شخصا امکان مراجعه حضوری ندارم، اعلام می کرد فرد دیگری را برای تحویل کالا اعزام خواهم کرد.

سرهنگ آکار ادامه داد: فرد کلاهبردار در ادامه شخصا برای تحویل لوازم خانگی به مغازه مورد نظر مراجعه می کرده و پس از دریافت کالا، با بیان اینکه کارت بانکی همراهم نیست، وجه مربوط به کالاها را از طریق نرم افزارهای موبایلی پرداخت می کرد و رسیدجعلی به فروشنده ارائه می داد.

وی بیان کرد: با تلاش های شبانه روزی کارآگاهان و با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی گسترده، متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در شهر کرمان دستگیر شد.

رییس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه تاکنون چهار نفر از مالباختگان در این خصوص شناسایی شده اند، از شهروندان خواست در صورتی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است همراه با مدارک مربوطه به پلیس آگاهی استان کرمان واقع در کرمان – خیابان شهید ناصر فولادی مراجعه کنند.

مزاحمت و اخاذی با بهانه دوستی و ازدواج اینترنتی 

رییس پلیس فتا کرمان نیز از شناسایی عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی از یک شهروند کرمانی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی افزود: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی در اظهارات اولیه خود عنوان کرد مدتی پیش با فردی در فضای مجازی آشنا شده که با سوء استفاده از اعتمادش و به بهانه ازدواج، تعدادی از تصاویر خصوصی‌اش را درخواست و او نیز به دلیل وابستگی شدید اقدام به ارسال کرده ولی پس از مدتی به دلایلی، تصمیم به قطع رابطه با وی گرفته که با ارسال پیام‌های تهدید آمیز، اقدام به ایجاد مزاحمت و اخاذی کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پس از اقدامات پلیسی و بررسی‌های لازم، متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد، بیان داشت: قصه تلخ اعتماد در فضای مجازی که موجبات تهدید، اخاذی، هتک حرمت و حیثیت را فراهم می کند همچنان در حال قربانی گرفتن است.

سرهنگ رضایی در توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد: جعل هویت از ویژگی های فضای سایبر است، پس در این فضا تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج، قصد نزدیک شدن به شما را دارند اعتماد نداشته باشید و اطلاعات شخصی خود را برای آن ها ارسال نکنید و نهایت دقت را در حفظ و نگهداری از اطلاعات شخصی و خانوادگی خود به عمل آورید.

رییس پلیس فتا استان کرمان در پایان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه، آن را از طریق مرکز فوریت های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی الکترونیکی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش گزارشات مردمی‌ گزارش کنند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89217
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.