فعالیت پنج سینما با ۲۲۱۰ صندلی در استان

ایرنا_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حاشیه افتتاح سالن سینما قدس سیرجان گفته سینما قدس شهرستان سیرجان با ظرفیت ۴۸۰ صندلی و اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۶۰ میلیون تومان بابت تجهیز این سینما هزینه کرده است.
محمد رضا علیزاده گفت که امروز بطور همزمان و با حضور مدیرکل نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای شهر انار با ۲۲۵ صندلی و مالکیت شهرداری به بهره برداری رسید که ۱۵۰ میلیون تومان از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین تجهیزات، اکران، پروژکتور و دستگاه مکانیزه روش بلیط اختصاص پیدا کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود که سینمای شهرستان زرند هم سومین سالنی که امروز افتتاح شد نیز با مشارکت شهرداری این شهر و ظرفیت ۴۴۰ صندلی ساخته و تجهیز شده که برای تجهیزات فنی آن ۱۲۰ میلیون تومان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه کرده است.
وی ادامه داد که همزمان با این سه سالن نیز ۸۰ صندلی تماشاخانه هتل پارس کرمان که به گروه فیلم و تجربه تعلق دارد به بهره برداری رسید.
به گفته علیزاده با احتساب افتتاحیه های امروز هم اکنون تعداد پنج سینما با ۲۲۱۰ صندلی در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.
استان کرمان به لحاظ قدمت ۶ هزارساله بعنوان یکی از حوزه های هنری فعال و با سابقه هنرمندان رشته های مختلف را در خود پرورش داده است .
توجه جدی دولت های یازدهم و دوازدهم به حوزه های فرهنگی و میراثی موجبات نشاط را در میان اقشار مختلف مردم بخصوص هنرمندان این دیار فراهم کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14281
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.