۶ میلیارد ریال کتاب از نویسندگان جنوب کرمان خریداری شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از خرید ۶ میلیارد ریال کتاب از نویسندگان جنوب کرمان خبر داد و گفت: این مبلغ برای خرید ۲۰۰ جلد کتاب هزینه شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین اسحاقی روز دوشنبه در آئین رونمایی از پوستر بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، تجلیل از تسهیلگران، رابطان برتر جام باشگاه های کتابخوانی و کتابداران نمونه جنوب کرمان افزود: امسال پنج هزار جلد کتاب بین مدارس هفت شهرستان جنوبی استان کرمان توزیع شد.

وی ضمن تبریک هفته کتاب، شعار امسال این هفته را “جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم” اعلام و بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: انتخاب این شعار با توجه به شرایط کرونا هوشمندانه و قابل تحسین است.

وی به فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب کشور را از افتخارات این اداره کل برشمرد.

اسحاقی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب جنوب کرمان در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه قرار دارد گفت: تاریخ و نحوه برگزاری مجازی یا حضوری این نمایشگاه بزودی اعلام می شود.

وی بر نقش مهم کتاب در زندگی افراد اشاره و بر نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در نسل جوان تاکید کرد.

فعال حوزه کتاب منطقه جنوب کرمان نیز در ادامه این آئین گفت: هفته کتاب، هفته محروم و غریبی بود اما این هفته فرصت خوبی برای مروجین کتاب است.

حمیدرضا واحدی تصریح کرد: کتاب نقش مهمی در زندگی همه افراد بویژه نسل جوان دارد زیرا کتاب قدرت نه گفتن و مواجه با مشکلات را آموزش می دهد.

وی به کتاب دکتر پوراسلامی نویسنده جنوب کرمان با عنوان ماه و یک آسمان ستاره اشاره کرد و گفت: در این کتاب بزرگان تاریخ منطقه جنوب کرمان معرفی شده اند.

در پایان این آئین از پوستر بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران رونمایی و از تسهیلگران، رابطان برتر جام باشگاه های کتابخوانی و کتابداران نمونه جنوب کرمان تجلیل شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79901
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.