پروژه فاضلاب شهر کرمان ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی شورای شهر کرمان با بیان اینکه مشکلات شبکه جمع‌آوری فاضلاب‌ شهر کرمان در این کمیسیون بررسی شده است گفت: این پروژه از زمان آغاز تاکنون ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، منصور ایرانمنش روز دوشنبه در چهاردهمین نشست عمومی شورای شهر کرمان با اشاره به بررسی پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» و خیابان «شهید تجلی» و شبکه جمع آوری فاضلاب شهری در کمیسیون عمران و میراث فرهنگی افزود: شبکه جمع آوری فاضلاب‌ شهر کرمان مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده که در راستای رفع این مشکلات جلسه ای با آب و فاضلاب برگزار شد.

وی با بیان اینکه شهر کرمان سال های سال درگیر ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب‌ شهری است اظهار داشت: ضرورت ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب‌ از ابنیه تاریخی و منازل مسکونی ایجاد مشکل کرده اما زمانی ضرورت کار را بررسی می کنیم می بینیم ارزش این کار را دارد.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی شورای شهر کرمان ادامه داد: در این طرح قرار است هزار و ۴۵٠ کیلومتر شبکه و خط انتقال در شهر کرمان اجرایی شود که از تیرماه سال ۱۳۹۸ این طرح آغاز و تا ۱۴۰۳ ادامه دارد.

ایرانمنش گفت: تاکنون ۴۸۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده که ۳۱۰ کیلومتر از آن در معابر آسفالت و ۱۲۰ کیلومتر در معابر خاکی بوده است.

وی با بیان اینکه ترانشه های آسفالت طرح فاضلاب با شهرداری نیست بلکه با شرکت اجرا کننده طرح است افزود: این شرکت بین ۲۰ روز تا یک ماه مهلت دارد عمق کانال ها را پر و آسفالت کند البته این امر زحماتی برای مردم ایجاد کرده اما چاره ای نیست.

وی بیان داشت: ما به عنوان شواری شهر از شرکت مسئول این طرح خواستیم دقت و سرعت بیشتری در اجرای طرح فاضلاب داشته باشد زیرا تا سه سال دیگر شهروندان درگیر این موضوع هستند.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی شورای شهر کرمان افزود: در نشستی که در رابطه با این طرح برگزار شد مقرر شد اطلاع رسانی و زمانبندی پروژه به صورت محله ای در هر کوچه و محله انجام شود.

ایرانمنش گفت: همچنین قرار شد در رابطه با طرح فاضلاب در کرمان جلسات هر ماه یک بار برگزار شود تا مشکلات اجرای این پروژه را برای مردم به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به پروژه پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» و خیابان «شهید تجلی» نیز گفت: شهرداری کرمان به ‌دلیل تعلل پیمانکار برای آماده‌سازی پیاده‌راه خیابان «شهید تجلی» تکمیل این پروژه را به‌دست گرفت و تاکنون پیشرفت خوبی داشته اما به دلایلی با تاخیر مواجه شد که از کسبه این خیایان عذرخواهی می کنم اما این اطمیمان را می دهیم که شهرداری به شدت پیگیر اجرای این طرح است و پیشنهاد شده در ۲ یا سه شیفت؛ کار انجام شود.

استفاده از نخبگان و فعالان محله ای در ساخت فضای شهری 

یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرمان نیز در این نشست با اشاره به دیدار با نخبگان و فعالان محله ای گفت: در این دیدار مقرر شد که این جلسات یک هفته در میان ادامه داشته باشد تا از ظرفیت نخبگان برای ساخت شهر و محله استفاده شود.

محمدامین شمسی با بیان اینکه در دیدار با شهردار محلات مشکلات محله را بررسی می کنیم گفت: این دیدار در منطقه یک و ۲ برگزار شد وجود ضایعات ساختمانی یکی از مشکلات در این دو منطقه بین فضای ریل راه آهن و فضاهای شهرک اطراف است که و با توجه به پیگیری ها در این زمینه گفته شد که جزو محدوده ریل است درحالی علاوه بر ریل در فضای شهری هم است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79904
1 نظر
  1. منصور می گوید

    با سلام واحترام

    همانطوریکه مستحضرید طرح فاضلاب کرمان چند سالی است که درحال اجراست که بعضی نقاط ازجمله قائم آباد دوسالی می باشد که لوله کشی این طرح انجام شده اما… ازانشعاب آن خبری نیست که نیست با توجه به اینکه زمین های این مناطق خاک رس می باشد چاهای جذبی کارایی خود را دربازه زمانی کم ازدست داده ومرتبا بایستی تخلیه شوند که هزینه زیادی دربرداشته لذا استدعا دارد این موضوع را پی گیری فرمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.