استقرار دبیرخانه جشنواره سردار آسمانی در کرمان

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از استقرار دبیرخانه جشنواره سردار اسمانی در کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از  ستاد خبری سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی، محمد رضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جلسه ستاد اجرایی این جشنواره گفت: کرمان در این سه دوره به صورت مقطعی اجرای جشنواره را به عهده داشته است اما با استقراردائمی دبیرخانه جشنواره در استان، از وضعیت روزمرگی خارج شده و با برنامه ریزی بهتر و منسجم تری حرکت می کنیم.
علیزاده با اشاره به سابقه برگزاری جشنواره گفت: اولین رویداد هنری، منسجم و ساختارمند درراستای ترویج و تبیین مکتب سلیمانی جشنواره تئاتر سردار آسمانی است که این جشنواره سال ۹۸ در اربعین شهادت سردار سلیمانی بنیانگذاری شد.
البته سال اول اجرای جشنواره را به شکلی بسیار مختصرداشتیم اما اکنون در ساختار هنری کشور جا گرفته است و مورد نظر هنرمندان و مدیران است.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: سردار دارای شخصیتی متفاوت بودند و هنر تئاتر قادر به نمایش ابعا د مختلف شخصیت ایشان است و این رویداد قابلیت تبدیل شدن به رخدادی منطقه ای و بین المللی دارد.
در ادامه جلسه، مهدی بذرافشان مسئول دبیرخانه اجرایی گفت: این جشنواره از دو جهت برای ما خیلی اهمیت دارد. از این جهت که افتخار اولین حرکت سازمان یافته بخش هنرمندان کشور بعد شهادت سردار توسط جامعه تئاتر کشور رقم خورده است و از طرفی افتخار میزبانی هم به ما رسیده است که امیدواریم حافظ این شان و افتخار باشیم.
وی ادامه داد: مهمترین بخش جشنواره بخش تئاتر خیابانی است، جامعه تئاتر کرمان در حوزه تئاتر خیابانی به حرکتی شتاب دهنده نیاز داشت ودر این جشنواره ظرفیت تئاتر خیابانی کرمان متبلور می شود.
در ادامه جلسه اعضای ستاد به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.
سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دی ماه سال جاری با دبیری سید وحید فخر موسوی در کرمان برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82605
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.