وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد


سیاست دولت حمایت از ایجاد و توسعه کتابفروشی‌ها است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بحث کتابفروشی‌ها بسیار مهم است، و سیاست جدی دولت حمایت از ایجاد و توسعه کتابفروشی‌ها است .

به گزارش روز پنجشنبه کرمان‌نو، محمدمهدی اسماعیلی در نشست با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان‌های شرقی استان کرمان هدف از سفر خود را برطرف کردن بخشی از مشکلات حوزه فرهنگ و هنر و رسانه عنوان کرد و افزود: دولت سیزدهم رویکرد مردمی دارد و تلاش می‌کند مسایل را با حضور میدانی و در صحنه حل کند.

او بیان‌داشت: کتابفروشی ها در واقع نماد فرهنگی شهرهای ما هستند که باید تقویت شوند و در شهرستان‌های شرقی استان کرمان نیز به صورت ویژه حمایت کنیم.

اسماعیلی اظهارداشت: در سفر استانی ریاست جمهور به کرمان برای تکمیل تمام مجتمع‌ها و مراکز و موسساتی که بخشی از ساخت پروژه آن‌ها انجام شده بود اعتبارات لازم در نظر گرفته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه‌داد: شرق استان کرمان و به خصوص شهرستان بم حوزه حاصلخیز فرهنگی و هنری به شمار می‎رود که تاریخ مهمی از افتخارات این خطه را روایت می کند.

او با اشاره به بحث آموزش‌های رایگان هنری اضافه کرد: از سال گذشته آموزش‌های هنری رایگان در مناطق محروم برای صد هزار نفر شروع شده و تا مرحله مهارت‌آموزی کامل نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

اسماعیلی توضیح داد: در شهرستان‌های شرقی استان کرمان نیز مدیرکل ارشاد اسلامی همت کنند تا سریع‌تر موضوع آموزش‌های رایگان به اجرای کامل برسد و اعتبارات ویژه‌ای برای این طرح در نظر گرفته شده است.

به گفته او با حمایت استاندار ، کارهای مهمی در استان کرمان و به خصوص شرق استان کرمان انجام می‌دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید‌ کرد: در حوزه تئاتر جهت بهسازی تماشاخانه و همچنین تجهیز استودیو که جزو مطالبات اهالی فرهنگ و هنر نیز به شمار می‌رود برآورد بودجه آن انجام و تخصیص داده می‌شود.

او با اشاره به مطالبات فعالین قرآنی نیز گفت: کار مهمی که وزارتخانه در این حوزه انجام داده اجرای طرح‌ مهم آموزش قرآن به نام «طرح بشری» است که در استان‌های متعدد در حال اجرا است.

اسماعیلی تصریح کرد: طرح بشری در خراسان جنوبی و سمنان با حضور جمع‌های بالای هزارنفری برای آموزش قرآن برگزار می‌شود که انتظار می‌رود این طرح در شرق استان کرمان نیز اجرا شود.

او می‌گوید مشکلات و نیازهایی که موسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مدیرکل در اختیار ما قرار دهند و تخصیص اعتبار خواهیم کرد.

وزیر ارشاد اسلامی گفت:حوزه صنعت چاپ نیز بسیار مهم است، و در سال‌های آینده نیز جشنواره ویژه‌ای برای این حوزه در این شهرستان برگزار خواهد شد تا توقع دوستان برآورده شود.

او تاکیدکرد: گزارشی در بحث هنرستان هنرهای زیبا اینکه در چه مرحله‌ای است را ندارم اما طبق سیاست دولت مقرر شده تا در هر استان یک هنرستان دخترانه و پسرانه راه‌اندازی شود.

او می گوید با توجه به عظمت استان کرمان خصوصا شهرستان‌های شرقی، آماده هستیم که هنرستان پسرانه و دخترانه در منطقه راه‌اندازی شود و اگر نیاز به اعتبار و تخصیص دارد از وزارتخانه اختصاص خواهیم داد.

اسماعیلی افزود: تمام افرادی که استحقاق عضویت در صندوق اعتباری هنر را دارند در همین سفر کار آن‌ها بررسی و انجام شود.

او با اعلام آمادگی برای برگزاری جشنواره‌ها در این شهرستان تاکید کرد: با توجه به اینکه شرق استان کرمان منطقه ویژه‌ای است دوستان کمک کنند تا در حوزه موسیقی مقامی، تئاتر و حوزه فیلم و شعر و ادبیات جشنواره کاملی در منطقه برگزار کنیم.

او با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور بیان داشت: دشمن با تروریسم رسانه‌ای تلاش کرد بین مردم نفاق ایجاد کند و آن‌ها را مقابل هم قرار دهد اما مردم با استناد به هویت تاریخی خود به میدان آمدند که جلوه آخر آن در مراسم تشییع شهدا در شهادت حضرت زهرا (س) حماسه تاریخی بود.

به گفته او تمام آحاد مردم پای آرمان‌های شهدا و امام و انقلاب اسلامی آمدند و انقلاب را بیمه کردند تا پرچم نهضت حسینی به دست رهبر معظم انقلاب به صاحب اصلی خود برسد.

به گزارش کرمان‌نو، در پایان این نشست از محمد جزینی جانباز و شاعر بمی و قاسم صدیق، یار رهبری در دوران تبعید رهبر انقلاب در ایرانشهر با اهدای لوح، تقدیر و تشکر شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100008
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.