مدیرکل اوقاف: ۱۰ عنوان برنامه در قالب طرح شمیم حسینی در کرمان اجرا شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ استان کرمان گفت: ۱۰ عنوان برنامه در قالب طرح شمیم حسینی (ع) ویژه ماه محرم در این استان برگزار شد و در ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی جلالی روز شنبه در نشست خبری افزود: یکی از طرح های سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه محرم، اجرای طرح شمیم حسینی در سه قالب بصیرت افزایی، تبیین اهداف عاشورا، عزاداری و حمایت و پشتیبانی است.

وی بیان کرد: اعزام ۷۸ روحانی مبلغ بومی و از قم، برپایی ۶۰ خیمه معرفت در بقاع متبرکه، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه شاخص و اعزام به روضه های خانگی از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در ماه محرم بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان یادآور شد: ۲۵۰ روحانی برای برگزاری روضه های خانگی آماده بوده که بنا به درخواست شهروندان در منازل حضور یافته اند.

برگزاری ویژه برنامه چارپایه‌خوانی در بقاع متبرکه

حجت الاسلام جلالی به برگزاری ویژه برنامه چارپایه خوانی در بقاع متبرکه ویژه ماه محرم نیز اشاره و بیان کرد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۶۰ بقعه متبرکه، برگزاری همایش احلی من العسل، برگزاری همایش زینبی، برگزاری نماز ظهر عاشورا و برگزاری عزاداری دهه محرم از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در ماه محرم بوده است.

وی به حمایت ها و پشتیبانی از هیات ها و مساجد نیز اشاره و بیان کرد: در این راستا  ۶۳۴ هیات و مسجد از تبرکات سفره اباعبدالله بهره مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار داشت: توزیع ۸۵ هزار بسته میان وعده، ۱۹۲ هزار و ۶۰۰ پرس غذای گرم و کمک نقدی به ۱۲ هیات مذهبی که بیشترین و بهترین مراسم عزاداری را برگزار کرده اند، نیز در ماه محرم امسال انجام شده است.

حجت الإسلام جلالی تصریح کرد: در راستای کمک های بهداشتی ۶۰۰ بسته بهداشتی نیز آماده و توزیع شده است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح شمیم حسینی در ماه صفر، اعزام مبلغ، حمایت از روضه های خانگی، برگزاری جلسات عزاداری با حضور اکثریت (در صورت امکان)، تداوم اجرای برنامه چارپایه خوانی و پخت و توزیع ۱۷۰ هزار پرس غذای گرم انجام‌ خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ادامه داد: در حوزه درمان و کرونا نیز وظیفه حمایت و کمک را داریم و در این راستا تاکنون علاوه بر توزیع بسته های میان وعده، در برخی بیمارستان ها همه پرسنل را به غذای گرم مهمان کردیم.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: هفت دستگاه کمک تنفسی نیز از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه خریداری و به بیمارستان ها اهدا شد.

وی گفت: منابع درآمدی اوقاف از محل اجرای نیت واقفین، کمک متولیان موقوفات و خیران تامین می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان یادآور شد: همه ساله در روزهای پایانی ماه صفر، دهه وقف گرامی داشته می شود و امسال در صورت‌ اجازه ستاد کرونا، تجلیل از اصحاب و یاوران وقف و تجلیل از واقفان جدید را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر این مطلب از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴ وقف جدید را در کرمان داشته ایم، تاکید کرد: ۱۵ موکب برای مسائل رفاهی و اسکان زائران اربعین پیش بینی شده و در صورت امکان، نسبت به راه اندازی ۱۰ موکب در استان و پنج موکب در خاک عراق اقدام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان کرد: در روز گذشته برگزاری چهل و چهارمین دوره رقابت های کشوری قران کریم را داشته ایم و در این رابطه ۹۸۵ نفر در این مسابقات شرکت کردند.

حجت الاسلام جلالی گفت: شرکت کنندگان در مسابقات کشوری قرآن کریم در رشته های حفظ، قرائت، اذان و دعاخوانی و هم سرایی به رقابت پرداختند و در مجموع ۱۸ نفر از استان کرمان به مرحله کشوری راه یافته اند.

وی اظهارداشت: استان کرمان در حوزه موقوفات بسیار غنی است اما نیاز به موقوفات جدید است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان خاطرنشان کرد: این استان نیازمند وقف در حوزه های جدید از جمله درمان، امنیت، پژوهش، حوزه های دانش بنیان و بلایای طبیعی است.

وی یادآور شد: در ۵۲ بقعه زیرساخت های لازم برای برگزاری آئین های مجازی و بهره گیری از ظرفیت های الکترونیکی فراهم شده که بخشی از برنامه های فرهنگی آنها در این فضا برگزار می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76038
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.