مراسم بزرگداشت اولین رئیس انجمن زبانشناسی ایران در کرمان

از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کرمان، بزرگداشت زنده یاد یدالله ثمره یکی از برجسته ترین زبانشناسان ایرانی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، از سلسله نشست‌های علمی، تخصصی بزرگداشت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کرمان، مراسم بزرگداشت زنده یاد یدالله ثمره، سه شنبه ۳ اسفندماه ساعت ۱۸ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

این مراسم از طریق لینک زیر پخش مستقیم خواهد شد:

https://www.skyroom.online/ch/kermanit/conference۲

یدالله ثمره در  ۱۰ اردیبهشت ۱۳۱۱  در کرمان متولد شد و در   ۳ اسفند ۱۳۹۷ از دنیا رفت. او از برجسته‌ترین زبانشناسان ایرانی، استاد بازنشسته دانشگاه تهران، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و اولین رئیس انجمن زبانشناسی ایران بود و در حوزه آواشناسی و واج‌شناسی تخصص داشت.

او  چندین کتاب در زمینه آموزش زبان فارسی تألیف کرد. یکی از برجسته‌ترین آثار او، کتاب آواشناسی زبان فارسی: آوا‌ها و ساخت آوائی هجا است که  از سوی مرکز نشر دانشگاهی به چاپ رسیده است.

استاد اندیشمند و برجسته‌ای که دکتری زبان و ادبیات فارسی خود را در سال ۱۳۴۰ از دانشگاه تهران و دکتری زبان‌شناسی عمومی با تخصص آواشناسی و واج‌شناسی را در سال ۱۹۶۸ میلادی از دانشگاه لندن گرفت.

عضویت دائمی انجمن آواشناسی بین‌المللی IPA و تلاش برای  بنیان‌گذاری آزمایشگاه زبان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران همراه با تألیف بسیار ارزنده و متعدد در عرصه  آواشناسی و واج‌شناسی از دیگر خدمات برجسته این دانشمند ایرانی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85375
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.