اتاق بازرگانی پیگیر اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع تولید باشد

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه بیش از نیمی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در کارگروه‌های تخصصی رفع موانع تولید حل می‌شود، گفت: منصفانه نیست که رفع مشکل در کارگروه‌های تخصصی را جز آمار محاسبه نکنیم.

حسین مهرابی صبح امروز سه‌شنبه – ۱۲ اسفندماه- در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب افزود: هدف‌گذاری کرده‌ایم که پرونده‌های موجود در کمیته‌های تسهیل را به صفر برسانیم.

او با بیان اینکه برخی در فضای مجازی از عملکرد پایین کارگروه رفع موانع انتقاد کرده اند تشریح کرد: کارگروه رفع موانع تولید ۳ کمیته تخصصی دارد که اکثر مشکلات آن‌جا رفع می‌شود اما عده ای در آمارها درصد تحقق پرونده‌هایی را ملاک داده بودند که در کارگروه تسهیل آمدند.

مهرابی با اشاره به اینکه پرونده هایی به کارگروه تسهیل می‌آیند مشکل بزرگ‌تر و سخت‌تری دارند، خواستار شمارش پرونده‌های رفع موانع انجام شده در کارگروه‌ها شد.

او اضافه کرد: خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و رسانه‌ها پیگیر اجرای مصوبات این کارگروه باشند.

در این نشست ۴ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که ۳ مورد آن دارای مشکل بانکی بودند.

شرکت نخل بهدیس، شرکت سدساز سیرجان و شرکت تولید آب مقطر در مصوبه‌ای متعهد شدند پرداخت تسهیلات بانکی را به صورت مشروط پرداخت کنند.

همچنین مقرر شد بانک ملی ظرف مدت یک هفته آینده نسبت به مشخص کردن بدهی شرکت نخل بهدیس اقدام کند.

در ادامه این نشست و در بررسی مشکلات پرونده مربوط به کارگاه تولید اسکاج در یکی از روستاهای ساردوییه نیز به دلیل عدم حضور نماینده محیط زیست در جلسه، این پرونده تعیین تکلیف نشد و مقرر شد علت عدم حضور از سوی این اداره‌کل اعلام و در نشست بعدی موضوع به صورت کارشناسی بررسی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65916
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.