اختلاف قیمت شکر در کرمان به ۸ هزار تومان رسید

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اختلاف قیمت هشت هزار تومانی شکر در بازار به نسبت نرخ‌تنظیم بازار در این استان گفت: به نظر می‌رسد این محصول نشت می‌کند که باید نشتی را شناسایی کرد و جلو آن گرفته شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین مهرابی روز یکشنبه در نشست تنظیم بازار استان کرمان افزود: دولت مقرر کرده شکر با قیمت ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه شود اما قیمت این محصول گاهی در بازار به بالای ۲۲ هزار تومان می‌رسد.

وی اظهارداشت: اداره کل غله استان کرمان آزادسازی و تامین شکر دولتی را با حداکثر توان پیگیری کند که اگر جلو نشت این محصول را بگیریم، بازار فرایند توزیع را انجام می‌دهد.

داستان پشت پرده سیمان در استان

مهرابی همچنین با اشاره به وضعیت قیمت و ظرفیت تولید و مصرف سیمان گفت: روزانه هفت هزار تن تولید سیمان داشتیم و مصرف استان پنج هزار تن بود اما باز کم می آوردیم که پس از ردیابی مشخص شد داستانی پشت آن است.

وی افزود: استان کرمان حداکثر ۱۰۰ هزار تن مصرف شکر دارد اما آمار خرید ما بیش از این میزان است که نشان می دهد یک جای کار می‌لنگد.

مهرابی ادامه داد: اگر اطمینانی در قیمت‌گذاری حاکم شود آرامش به بازار بازمی‌گردد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان افزود: تعزیرات حکومتی گزارشی از وضعیت شکر با همکاری دستگاه های امنیتی و نظارتی تا پایان هفته جاری تنظیم می‌کند و اداره کل اطلاعات و سپاه نیز زانبارهای احتکار را شناسایی و حتما به کارگروه تنظیم بازار گزارش دهند تا در دبیرخانه جمعبندی شود.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نامه ای با امضای استاندار کرمان تنظیم کند که تا فردا به وزیر جهاد کشاورزی ارسال شود و در آن فاکتورهای فروش شکر کسب تکلیف شود؛ باید همانطور که در خصوص شن و ماسه مکاتبه شد در این حوزه نیز روش برخورد تعزیرات مشخص شود.

مهرابی گفت: باوجود ضرورت‌ها، بسته بندی شکر از حالت اختیاری به صورت اجباری توزیع برسد و ۶ شرکت بسته بندی به لحاظ حجم آن را پوشش دهند.

وی تاکید کرد: از نظر مقدار، کمبود شکر نداریم اما شرکت مادر تخصصی با وجود اختلاف بازار شکر یارانه استان را تامین کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان همچنین افزود: بازگشایی دانشگاه ها را داریم که جمعیتی افزون بر ۱۱۰ هزار نفر معادل سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شود و باید این جمعیت در تامین کالاهای اساسی مورد توجه قرار گیرد.

شکر بسته‌بندی شود

به گزارش ایرنا رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: وضعیت مصرف شکر در صنف، صنعت و تعاونی ها مشخص است و حتی این محصول را در فروشگاه های منتخب عرضه ‌کردیم.

مهدی حسینی نژاد افزود: شرکت بازرگانی دولتی برای مدیریت بهتر شکر را به صورت بسته بندی و به قیمت ۱۳ هزار و ۲۰۰ تا ۱۴ هزار تومان عرضه کند که جلو نشتی بازار را هم می‌گیرد.

وی یادآور شد: سهمیه آزاد شکر را در پایان سال گذشته به استان کرمان آوردیم اما تزریق ۲ تا سه هزار تن شکر قیمت بازار را مدیریت می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87469
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.