صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان کرمان

پیش بینی وزش باد به نسبت شدید و خیزش گرد و خاک و وقوع طوفان شن در اکثر مناطق استان کرمان سبب شده تا اداره کل هواشناسی استان اخطاریه جوی صادر کند.

به گزارش کرمان‌نو، طبق هشدار هواشناسی استان کرمان وزش باد به نسبت شدید و خیزش گرد و خاک و وقوع طوفان شن در اکثر مناطق استان کرمان بویژه در نواحی شرق و جنوب شرق دور از انتظار نیست.

براساس این گزارش از صبح دوشنبه تا صبح چهارشنبه افزایش غلظت ریزگردها در بسیاری از مناطق به خصوص نیمه شمالی و شرق استان پیش بینی می شود به طوری که روز یکشنبه 28 فروردین نیمه شرقی و شمال استان و روز دوشنبه شهرستان های کرمان، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، صفائیه، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، ماهان، لاله زار، منوجان، نرماشیر این پدیده به وقوع می پیوندد.

قابل توجه هم استانی های عزیز این پدیده جوی(وزش باد نسبتا شدید) باعث خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیا هوا، کاه دید افقی و افزایش غلظت غبار و همچنین سبب احتلال در رفت و آمندهای جاده ای بویژه در شرق استان، خسارت به سازه ها و پوشش گلخانه ها و همچنین جدا شدن سقف های موقت و شکسته شدن درختان آسیب پذیر و نهال های جوان خواهد شد ضمن آنکه احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب دیدن انواع دکل ها وجود دارد.

توصیه می شود مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و رانندگان با احتیاط بیشتر برانند و همچنین گروه های حساس، کوکان و سالمندان از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند ضمن آنکه از صعود به ارتفاعات خودداری شود از استحکام سازه و پوشش گلخانهها، سقف های سبک و موقت و تابلوها و بنرهای شهری اطمینان حاصل کنید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87472
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.