استاندار کرمان: تنوع بخشی به اقتصاد استان کرمان یک ضرورت است

استاندار کرمان گفت: اقتصاد استان کرمان معدن پایه بوده، تنوع بخشی به اقتصاد استان ضرورت داشته و خلق ظرفیت‌های جدید بسیار اهمیت دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، محمدمهدی فداکار صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان، آیت اللهی موسوی و مهرابی معاونان عمرانی و اقتصادی استاندار، طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد اظهار داشت: خدا را شاکر هستم که در اولین روزهای مسئولیتم در استان با بخش خصوصی استان جلسه دارم و اعتقاد دارم از این ظرفیت حتماً باید استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد استان کرمان اقتصاد معدن پایه‌ای است گفت: اعتقاد دارم دولت نباید نقش اجرایی در اقتصاد داشته باشد و باید نقش نظارتی و هماهنگی داشته باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه یکی از گرفتاری‌ها در اجرای پروژه‌ها مسائل محیط زیستی است، افزود: با این وجود محیط زیست استان نباید قربانی توسعه شود و باید موانع را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه تنوع بخشی به اقتصاد استان یک ضرورت است بیان کرد: معلوم نیست تا کی ظرفیت معادن در استان کرمان وجود داشته باشد و بتوان از آن استفاده کرد.

فداکار با بیان اینکه در حال حاضر صنعت استان، معدن پایه بوده و سهم صنعت گردشگری استان از ظرفیت گردشگری کشور با توجه به ظرفیت بالایی که دارد بسیار پایین است گفت: این ظرفیت باید در خدمت توسعه استان کرمان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خلق ظرفیت‌های جدید در کنار ظرفیت‌های موجود اقتصادی استان بسیار اهمیت دارد و حتماً پیگیری خواهیم کرد افزود: مانع‌زدایی از طرح‌ها اهمیت دارد و نباید خودمانعی ایجاد کرد.

فداکار با بیان اینکه همه باید برای توسعه استان کمک کنند ادامه داد: استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی در این حوزه یک رکن است تا بتوانیم موانع موجود را برطرف کنیم و حتماً از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

استاندار کرمان رسیدگی به مشکلات تامین اجتماعی را از ضروری‌ترین مسائل استان دانست و گفت: در این زمینه نیز کمک خواهیم کرد و راهکار هم خواهیم داشت اما بخش خصوصی خودش باید مجری باشد و باید طرح اقتصادی ارائه کند.
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل جدید دادگستری استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مهمترین نهاد، استراتژیک و راهبردی در عرصه توسعه است و ما حامی همه تولیدکنندگان خواهیم بود اظهار داشت: مسائل اقتصادی اولویت کشور است و مقام معظم رهبری سال‌ها شعار سال را در ارتباط با مسائل اقتصادی انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام ظرفیت‌ها را باید برای تحقق شعار سال باید به‌کار گرفت و دستگاه قضا نیز حتماً حمایت خواهد کرد گفت: دستگاه قضایی از تولیدکنندگان واقعی حتماً حمایت می‌کند و این مهم را اعلام می‌کنیم.

رئیس کل جدید دادگستری استان کرمان با بیان اینکه حاکمیت نظام اسلامی پشتیبان تولیدکنندگان است و فقط دولت حامی آنها نیست ادامه داد: تولیدکنندگان با اطمینان خاطر فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه در انجام فعالیت‌ها بسیار اهمیت دارد و باید با برنامه کار کرد بیان کرد: حفظ وضعیت موجود استان در بخش‌های مختلف اهمیت دارد و با شناخت وضعیت موجود، رسیدن به وضعیت مطلوب را باید پیگیری کرد.

حمیدی با بیان اینکه شرح وظایف دستگاه‌ها برای رسیدن به وضعیت مطلوب مشخص و ارائه شود تا همه در کنار هم برای توسعه استان کار کنیم گفت: اعتقاد دارم در استان کرمان ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌تواند الگوی کشوری باشد و از تمام این ظرفیت‌ها باید بهره‌گیری کرد و در این زمینه بدنه دستگاه‌ها از کارشناسان تا مدیر باید همکاری کنند.

در این جلسه یدالله موحد رئیس کل سابق دادگستری‌ استان کرمان نیز اظهار داشت: بیش از 400 پرونده سرمایه‌گذاری در استان دوره خدمت رسیدگی و پیگیری شده است.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88950
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.