۳ رویداد بزرگ ملی، فرهنگی و هنری خردادماه در استان کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد استان کرمان از برگزاری جشنواره ملی فیلم کرمان، سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار و جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت در کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، محمدرضا علیزاده صبح امروز در نشست خبری با موضوع جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت با تسلیت درگذشت استاد اکبر صوتی از پیشکسوتان و بزرگان هنرمند استان کرمان اظهار داشت: این استاد در راستای ترویج معارف اسلامی و قرآنی با استفاده از ابزار هنر فعالیت‌های ارزشمندی داشته و به‌عنوان هنرمند خادم قرآنی در سطح کشور معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر هستیم گفت: سوم خرداد یادآور ارزش‌ها، دلاورمردی‌ها و جانفشانی رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده و در واقع سوم خرداد نتیجه مقاومت است.

مدیرکل ارشاد استان کرمان با اشاره به اینکه جشنواره ملی آواها و نواهای مقاومت در استان کرمان برگزار می‌شود افزود: فراخوان این جشنواره در اسفندماه سال گذشته منتشر شد و در خردادماه امسال شاهد اختتامیه آن در کرمان هستیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی برنامه‌ریزی شده است گفت: در سال گذشته همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم برگزاری جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت پیگیری شد و امروز شاهد اختتامیه آن هستیم.

علیزاده با اشاره به اینکه استفاده از ابزار هنر در زمینه‌های مختلف برای ترویج ارزش‌های اسلامی بسیار اثرگذار است و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد ادامه داد: محورهای اصلی جشنواره شامل موضوعات ایثار و شهادت، شجاعت و نوع دوستی بوده که از ویژگی‌های شهید سلیمانی است.
وی با بیان اینکه از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره کشف استعدادها در سطح ملی و بین‌المللی برای ترویج مکتب شهید سلیمانی است افزود: تلاش داریم با استفاده از سلایق مختلف این فرصت فراهم شود تا جوانان و اقشار مختلف جامعه برای ترویج مکتب شهید سلیمانی کمک کنند.

مدیرکل ارشاد استان کرمان با اشاره به اینکه سرود، تواشیح، آوازهای گروهی چند زبانه، تک خوانی و آهنگ‌سازی از بخش‌های جشنواره در این دوره است گفت: هزار و 140 اثر به دبیرخانه جشنواره آواها و نواهای سردار مقاومت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در خردادماه رویدادهای بزرگی در استان کرمان برگزار می‌شود افزود: اختتامیه جشنواره ملی فیلم کرمان، افتتاحیه سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار و جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت همزمان در ایام سوم خرداد برگزار می‌شود و هر کدام در نوع خود یک رویداد فرهنگی هنری بی‌نظیر در استان کرمان است که در سطح ملی برگزار می‌شود.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88951
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.