استاندار کرمان: کارگروه رفع موانع تولید خودش مانع تولید شده

استاندار کرمان با اشاره به اینکه موارد مطرح شده در کارگروه رفع موانع تولید باید قبلا کارشناسی شود گفت: متاسفانه در بعضی مواقع کارگروه رفع موانع تولید خودش مانع تولید شده است.

جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان امروز ظهر با حضور محمدجواد فدائی استاندار کرمان و اعضای این کارگروه در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه موارد مطرح شده در کارگروه باید قبلا کارشناسی شود اظهار داشت: موارد مطرح شده باید با حضور دستگاه مربوطه و واحد تولیدی و سایر کارشناسان اقتصادی و بانکی قبلا بررسی شود.

استاندار کرمان با اشاره اینکه متاسفانه در بعضی مواقع کارگروه رفع موانع تولید خودش مانع تولید شده است افزود: در بعضی موارد مشاهده شده بانک به وظیفه قانونی خودش عمل نمی‌کند و به ارباب رجوع می‌گوید باید مصوبه کارگروه رفع موانع تولید بگیرید.

وی در بخش دیگری از این جلسه با عنوان اینکه شخص مدیر دستگاه باید در جلسات حضور پیدا کند تاکید کرد: اگر نماینده‌ای از دستگاهی به جلسات می‌آید باید به موضوع جلسه کاملا مسلط بوده و از قبل پرونده را بررسی کرده باشد.

فدائی با انتقاد از عدم حضور مدیران در جلسات و نحوه برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید گفت: اگر مدیری در جلسات کارگروه شرکت نکرد غیبت مدیر را به وزارتخانه طی نامه‌ای اعلام کنید.

استاندار کرمان با توجه به طرح درخواست شرکت هواپیمایی ماهان برای ردیافت تسهیلات 500 میلیارد تومانی تصریح کرد: موردی که امروز به جلسه آورده‌اید یک واحد خدماتی است و می‌خواهید از منابع رونق تولید برای حوزه خدمات مصوبه بگیرید که غیرقانونی است، طرح درخواست هواپیمایی ماهان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید هیچ موضوعیتی ندارد.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: از دو محل تبصره ماده 18 و کارگروه رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان تاکید کرد: کارگروه رفع موانع تولید نمی‌تواند در جلسات خود راجع به واحدهای خدماتی مصوبه داشته باشد.

به گزارش تسنیم در جلسه امروز کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان با درخواست دریافت تسهیلات 500 میلیارد تومانی شرکت هواپیمایی ماهان با توجه به اینکه یک شرکت خدماتی است، موافقت نشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46520
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.