استان کرمان بهشتی برای سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌ها‌ست

شهباز حسن‌پور صبح امروز در همایش بزرگداشت روز صادرات استان کرمان که با حضور استاندار کرمان، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سفرای کشورهای خارجی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد اظهار داشت: بر اساس ضرورتی که احساس شد در مجلس قانونی مصوب شد که وزارت امور خارجه در کنار ارتباطات دیپلماسی معاونت اقتصادی هم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت به این جمع‌بندی رسیدند که هر چه دارند در خدمت مجاهدین جنگ اقتصادی مانند صادرکنندگان قرار دهند عنوان کرد: متاسفانه تاکنون روی برندسازی در ایران کار نشده است.

به گزارش تسنیم، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت‌ها و محصولات بسیار باکیفیتی در استان کرمان و کشور داریم اما روی معرفی برند این شرکت‌ها و محصولات خوب عمل نکردیم گفت: 25 درصد مرکبات کشور و 80 درصد مس کشور در استان کرمان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه نتوانستیم حتی 10 درصد ظرفیت‌های استان کرمان را به دنیا معرفی کنیم افزود: در بحث فولاد آمادگی داریم اکثر نیازهای منطقه را فراهم کنیم و استان کرمان بهشتی برای سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌ها است.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این همایش با بیان اینکه استان کرمان 3.4 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: کرمان ظرفیت معدنی بسیار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه ایران در افق 1404 قرار است که تولید 55 میلیون تن فولاد داشته باشد گفت: از این مقدار تولید 10 میلیون تن فولاد در استان کرمان تولید می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان این توانمندی را دارد که تکمیل زنجیره فولاد را در کشورهای همسایه اجرا کند افزود: 19 ابر پروژه در استان کرمان در تکمیل زنجیره فولاد وجود دارد و مس، سنگ آهن و ذغالسنگ بیشترین مواد معدنی موجود در استان کرمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24179
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.