معاون امور عمرانی استانداری کرمان


اگر مردم واقعیت‌های طرح مسکن ملی را بدانند، انصراف می‌دهند

معاون امور عمرانی استانداری کرمان تصریح کرد: مردم تصور می‌کنند که طرح ملی مسکن مانند طرح مسکن مهر است و تعداد زیادی ثبت‌نام کردند در حالی که بسیاری از هزینه‌ها را خود متقاضی باید پرداخت کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدمصطفی آیت‌‌اللهی‌موسوی صبح امروز در شورای مسکن استان کرمان با بیان اینکه در قانون آمده که شهرداری‌ها در صدور پروانه حق هیچ تخفیفی ندارند و این قانون است اظهار داشت: هزینه اخذ پروانه نسبت به هزینه ساخت مقدار بسیار ناچیزی است.

وی با اشاره به اینکه هزینه پروانه هم در شهر و برای توسعه آن هزینه می‌شود گفت: به‌ عنوان مثال در بخشی از شهر برای اجرای یک لوپ آب بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان تصریح کرد: مردم تصور می‌کنند که طرح ملی مسکن مانند طرح مسکن مهر است و تعداد زیادی ثبت‌نام کردند در حالی که بسیاری از هزینه‌ها را خود متقاضی باید پرداخت کند.

وی با بیان اینکه در این طرح هزینه‌های خدمات زیربنایی را نیز خود مردم باید پرداخت کنند گفت: واقعیت‌ها را در ارتباط با طرح اقدام ملی مسکن را به مردم بگویید.

آیت‌‌اللهی‌موسوی با اشاره به اینکه بخشی از تسهیلات پرداختی نیز 18 درصد است ادامه داد: در مرحله اول هم 40 میلیون تومان سهم آورده مردم است که باید بلافاصله پرداخت شود.

وی افزود: اطمینان دارم که اگر مردم واقعیت‌های طرح ملی مسکن را بدانند همین‌هایی هم که ثبت‌نام کردند انصراف می‌دهند و ریزش خواهیم داشت.

در این جلسه محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز با بیان اینکه مشکل تامین آب شرق شهر کرمان را پیگیری کردیم اظهار داشت: برطرف کردن این مشکل نیاز به اعتبار زیادی دارد و تقاضا داریم که ساختمان‌سازی انبوه در شرق شهر کرمان انجام نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه در شهرک‌های کرمان هم باید شبکه فاضلاب اجرا شود و هم لوله آب آشامیدنی را برسانیم تصریح کرد: این شبکه باید تا جلوی بلوک واحد مسکونی برسد و باید هزینه این شبکه را متقاضیان پرداخت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53519
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.