گزارش کرمان‌نو از افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی:


بلیت هواپیما ۴ درصد گران شد

با اجرای مصوبه مجلس مبنی بر اعمال 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به هر بلیت پرواز داخلی و خارجی، پس از کاهش چند درصدی قیمت در ماه های گذشته، شاهد افزایش قیمت در این حوزه هستیم.

کوثر نمک‌شناس| از بامداد دیروز 13 دی ماه، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به قیمت بلیت های هواپیما اختصاص یافت.

به گزارش کرمان نو بر اساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده که خرداد ماه سال جاری به تصویب رسیده این قانون باید 6 ماه پس از تصویب اجرا می شد که از روز گذشته در بخش حمل و نقل هوایی به اجرا درآمد.

محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: بر اساس قانون حمل و نقل ریلی و دریایی داخلی و بین المللی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است اما حمل و نقل هوایی، اعم از بازو مسافر مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: از آنجایی که 5 درصد عوارض شهرداری ها از قیمت بلیت های هواپیما کسر شده بود با افزایش این 9 درصد عملا 4 درصد به قیمت ها افزوده شده است.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به وضع مالیات بر ارزش افزوده بر بلیت هواپیما گفت: با اجرای این قانون، همان نماینده‌های مجلسی که نسبت به بالا بردن قیمت بلیت هواپیما معترض بودند خودشان به طور مستقیم باعث افزایش قیمت بلیت هواپیما شدند و تصمیم گرفتند که بلیت هواپیما را گران کنند.

اسعدی سامانی با اشاره به اینکه بر اساس این قانون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به عهده مسافر است گفت: شرکت های ایرلاین هیچ نفعی از این افزایش قیمت ندارند و فقط مامور وصول مالیات هستند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت:در حال حاضر حدود 12 درصد از قیمت بلیت هواپیما سهم عوارض و مالیات 4 دستگاه سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها، هلال احمر و سازمان امور مالیاتی است که تمام آن را مسافر پرداخت می‌کند.

به گزارش کرمان‌نو، قیمت بلیت کرمان به تهران ( و برعکس) پس از افزایش 4 درصدی مالیات بر ارزش افزوده، در دی ماه جاری از حدود  800 هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

قیمت بلیت کرمان به کیش (و برعکس) در ماه جاری 811 هزار تومان به فروش می‌رسد.

هم‌چنین قیمت بلیت مشهد به کرمان در ماه جاری 910 هزار تومان و کرمان به مشهد 860 هزار تومان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82759
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.