با ثبت آمار ۴۳ درصد در نیمه اول امسال


تحقق اشتغال کرمان از مدت مشابه پارسال پیشی گرفت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه تا پایان ۶ ماه اول امسال تحقق اشتغال در استان به حدود ۴۳ درصد رسیده است گفت: این میزان پارسال حدود ۳۰ درصد بود و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ هزا تعهد اشتغال امسال به طور کامل محقق شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدرضا مصباح افزود: امسال تعهد اشتغال در استان کرمان چیزی حدود ۶۰ هزار و ۵۰۰ مورد است که تا پایان مرداد ماه حدود ۲۰ هزار فرصت شغلی ثبت سامانه رصد شده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان بیشتر در نیمه دوم سال است و سال‌های گذشته هم به این صورت بوده ادامه داد: عمده اشتغال یکسری از دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش و پرورش در نیمه دوم محقق خواهد شد و نیروهایی که استخدام یا جذب کرده‌اند بعد از این تاریخ مشخص می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: برخی دستگاه‌ها هم اشتغالشان وام‌محور است که ابلاغ تسهیلات از ماه چهار به بعد شروع می شود و تا این تسهیلات جذب و منجر به اشتغال شوند زمان نیاز است.

وی با بیان اینکه استان کرمان رتبه چهارم از نظر تعداد افراد وارد شده به سامانه رصد اشتغال را در کشور دارد تصریح کرد: با آزاد شدن تسهیلات سال ۱۴۰۱، بهره‌برداری از پروژه‌ها و راه افتادن مدارس، عدد اشتغال استان به میزانی که متعهد هستیم در پایان سال خواهد رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96558
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.