استاندار کرمان خبر داد؛


توزیع شبکه‌ای باقیمانده میوه شب عید با قیمت تنظیم بازار تا پایان ماه رمضان

استاندار کرمان با بیان اینکه میوه های شب عید در جنوب استان تمام شده است اما مقداری از میوه‌ها در شمال استان باقیمانده است، تصریح کرد: توزیع شبکه‌ای میوه‌های باقیمانده شب عید تا پایان ماه رمضان با قیمت تنظیم بازاری ادامه داشته باشد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، علی زینی وند پیش از ظهر امروز ۱۸ فروردین در ستاد تنظیم بازار استان کرمان گفت: با توجه به عدم تصمیم گیری به موقع در مرکز برای تهیه میوه شب عید ولی اقدامات خیلی خوب انجام شد اما ضعف ها را احصا کنید تا به عنوان تجربه در سال های آینده از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تنظیم بازار به این معنی است که کالاهای اساسی با قیمتی در بازار باشد، افرادی که توانایی زیاد مالی ندارند بتوانند آن کالاها را تهیه کنند.

استاندار کرمان از ورود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ایام نوروز به استان خبر داد و عنوان کرد: حدود ۳۰۰ هزار نفر بازدید از اماکن استان داشته اند و هتل های ما ۱۰۰ درصد اشغال داشتند و به طور کلی ۸۰ درصد تخت های استان اشغال شده است و این آمار به غیر از آمار زائرین مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه اشاره ای به وضعیت بازار استان در ایام نوروز اظهار کرد: کمبودی در بازار (به غیر از روزهای ۷ یا ۸ فروردین کمبود مرغ) نبود اما منکر گرانی برخی از کالاها نیستیم.

باقیماندن ۱۸۵ تن از ۱۴۸۰ تن میوه شب عید

رئیسی مدیر تعاون روستائی استان کرمان نیز در این جلسه به ارائه زارش وضعیت تهیه و توزیع میوه شب عید پرداخت و گفت: از زمان اجرای طرح( ۲۶ اسفند سال گذشته) تاکنون از ۵۴۹ تن سیب درختی خریداری شده حدود ۵۲۴ تن آن توزیع شده و ۲۵ تن آن باقیمانده است و همچنین از ۹۲۹ تن پرتقال خریداری شده ۷۶۹ تن آنتوزیع و ۱۶۰ از والنسیاه آن باقیمانده است.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل ابلاغی استان های که میوه باقیمانده دارند به دلیل آغاز ماه مبارک رمضان این طرح ادامه داشته باشد بنابراین ۱۵ غرفه توزیع میوه شب عید در استان همچنان درحال فعالیت هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87064
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.