۱۲ هزار شغلی که محقق نشد


رییس اتاق بازرگانی: شرکت‌های معدنی استان به تعهداتشان عمل نکردند

بخش خصوصی استان کرمان نتوانسته تعهدش برای ایجاد ۱۲ هزار شغل خانگی در سال ۱۴۰۰ را محقق کند و آن طور که رئیس اتاق بازرگانی می‌گوید علت این موضوع عمل نکردن شرکت‌های معدنی استان به تعهداتشان برای تامین منابع است.

طبق مصوبه‌ی شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی قرار بود در سال جاری ۱۲ هزار شغل خانگی و خرد با ارائه تسهیلات از سوی بانک رسالت از محل شرکت‌های بزرگ معدنی استان ایجاد شود.

قریب به ۲۰ روز از سال مانده و تنها ۵هزار و ۱۳۴ نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند.

البته آن طور که رئیس پارلمان بخش خصوصی استان می‌گوید تا پایان سال این عدد به ۶ هزار می‌رسد و ۵۰ درصد این تعهد محقق می‌شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده شامگاه شنبه ۷ اسفند در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان علت این موضوع را عمل نکردن شرکت‌های معدنی استان به تعهداتشان برای تامین منابع عنوان کرد.

او گفت: ساختارها آماده‌ است، افراد را به بانک معرفی کرده‌ایم و فقط منابع مالی نیست.

او معتقد است در صورت تامین منابع تمامی این ۱۲ هزار شغل می‌تواند محقق شود.

طبق گزارشات اتاق بازرگانی قریب به ۲۰۰ شغل ایجاد شده از این محل طرح‌هایی است که از سوی نمایندگان مجلس برای دریافت تسهیلات معرفی شده، موضوعی که استاندار کرمان نسبت به آن واکنش نشان داد.

علی زینی‌وند گفت: برای این نوع تسهیلات باید طرح‌ها در کارگروه‌های تخصصی بررسی شود و در صورت تایید مساعدت‌ها صورت گیرد.

مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان هم در این خصوص گفت: این مشاغل باید وارد سامانه “رصد” شود و به دلیل آنکه بانک رسالت نمی‌تواند اطلاعات را به صورت عنوان دستگاه‌ها بدهد با مشکل مواجهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85723
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.