رییس سازمان مدیریت کرمان: دولت الکترونیک باهدف کاهش فساد اداری در این استان پیگیری می‌شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان گفت: دولت الکترونیک باهدف شفاف‌سازی، کاهش هزینه و کاهش فساد اداری در این استان پیگیری می‌شود که به بهبود فضای کسب و کار به عنوان اولویت کرمان کمک می‌کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، جعفر روردی روز شنبه در نشست شورای راهبری و توسعه کرمان افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی مهم و تاثیرگذار در فرایند برنامه ریزی این استان قرار ندارند و ۲۴ دستگاه باید در این فرایند ورود یابند تا به سمت اصلاح فرایندها برویم.

وی با اشاره به بخشنامه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ دستگاه های اجرایی کرمان و جشنواره شهید رجایی اظهار داشت: شورای راهبری و توسعه مدیریت استان کرمان در این حوزه ظرفیتی مهم و تاثیرگذار است اما متناسب با ظرفیت قانونی از آن استفاده نشده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان ادامه داد: این شورا برای طراحی ساز و کار مناسب و اجرای سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۹۳ مصوب شورای اداری کشور، تایید و ابلاغ شد.

وی افزود: شورای راهبری و توسعه یک تکلیف کشوری محسوب می شود و تشکیل جلسات آن هر سه ماه یکبار در استان ها برگزار می‌شود و مهمترین برنامه های آن اصلاح فرایندها و رویه های بین دستگاه های اجرایی است.

دبیر شورای راهبری و توسعه استان کرمان گفت: امروز بخش زیادی از ناکارآمدی سیستم اداری به دلیل فرایندها درون و بین دستگاهی است که اقدامات خوبی برای این حوزه تعریف شده است.

وی با اشاره به ارتقای میز خدمت که در گام نخست به صورت حضوری، سپس نیمه حضوری و الکترونیک پیگیری می‌شود یادآور شد: ارتقای جایگاه وب سایت سازمان‌ها با نگاه اطلاع رسانی و نگاه خدمت است.

وی تاکید کرد: فضای کسب و کار استان کرمان در رتبه ۲۷ کشور قرار گرفته که این رتبه باتوجه به حجم کار و تلاش‌های در حال انجام، زیبنده این استان نیست.

افزایش درصد مصارف بانک های کرمان نسبت به منابع

رییس کمیسیون بانک ها استان کرمان نیز گفت: قواعد پرداخت تسهیلات در این استان نظام مند شده که در این زمینه ۷۲ صدم درصد نسبت مصارف به منابع بانک های استان را افزایش دادیم.

الله داد محمدی ادامه داد: تکلیف بانک مرکزی پرداخت ۵۰ درصد تسهیلات در سطح کلان است و مردمی سازی یارانه ها تکالیفی است که دولت برای بانک ها تعیین می کند.

وی افزود: جمع آوری منابع و پرداخت نکردن تسهیلات برای بانک ها با توجه به هزینه جمع آوری منابع، نوعی خودزنی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95601
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.