سردرگمی کارگروه رفع موانع تولید | اتلاف وقت از جیب بیت‌المال

یک ماه مانده به عمر دولت الکترونیک تصمیم گرفتند که بالاخره پرونده فعالان اقتصادی را در سامانه الکترونیکی ثبت کنند.

صبح امروز یک ساعت و نیم از وقت مدیران دستگاه‌های دولتی صرف جلسه‌ای شد که خروجی نداشت.

نیمی از وقت جلسه رفع موانع تولید که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان تشکیل شد در پاسخ به انتقاد جلسه قبل گذشت و نیمی دیگر به پرونده‌هایی اختصاص یافت که از اساس به دلیل مشکلات زیست محیطی رد شده‌اند.

موضوعی که واکنش مرجان شاکری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان را درپی داشت.

شاکری در واکنش به مطرح شدن چند باره دو پرونده کارخانه فروکرم جیرفت و کارخانه تولید سنگ آهن در ساردوییه گفت:«در صورتی یک پرونده باید در کارگروه رفع موانع تولید مطرح شود که مشکل محیط زیستی نداشته باشد، یا اینکه فرصت سی روز استعلام از ما تمام شده باشد و محیط زیست پاسخی نداده باشد.»

چانه‌زنی برای استقرار صنایع آلاینده

از نگاه رئیس سازمان محیط زیست این جلسات به محلی برای چانه زنی پروژه های تبدیل شده که از اساس مشکلات زیست محیطی دارند و باید از دور خارج شوند.

انتقاد اول به این جلسات توسط الله داد محمدی،‌دبیر شورای هماهنگی بانک ها مطرح شد.

محمدی، بیشتر در جلسه رفع موانع تولید شمال استان گفته بود که رای گیری به درستی انجام نمی‌شود و اعضای اصلی جلسات مشخص نیستند.

ایرادی که محمدی به جلسه رفع موانع تولید وارد دانسته بود، ریشه در الکترونیک نبودن فرایند جلسات بود و از اساس عملکرد جلسات را زیر سوال می‌برد.

حالا اما نیمی از وقت جلسه رفع موانع تولید جنوب به انتقاد وارد شده در جلسه رفع موانع تولید شمال گذشت. آن هم در جلسه‌ای که فرد منتقد حضور نداشت.

نماینده دستگاه حق رای ندارد

حسین مهرابی، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان در پاسخ به انتقاد مشخص نبودن اعضای اصلی جلسات و حق رای آن‌ها گفت:«شورای هماهنگی بانک‌ها معترض است که مصوبات به رای گذاشته وصرفا اعضای اصلی رای دهند،اما اعضای اصلی مشخص هستند و حتی نماینده شان هم حق رای ندارد.»

به گفته او اگر در جلسه‌ای تعداد اعضای اصلی به حد نصاب نرسد، آن جلسه تعطیل خواهد شد.

همچنین دبیرخانه تا 24ساعت بعد از غیاب اعضای اصلی هر جلسه موظف است تا این غیبت را به معاونت اقتصادی اعلام کند.

در این جلسه همچنین مقرر شد تا واحد‌های تولیدی مشکلاتشان با دستگاه‌های اجرایی را در سامانه 3632ثبت کنند.

مهرابی به عنوان رئیس این کارگروه دستور داد تا اطلاعیه متحدالشکلی تهیه و بر سر در کلیه ادارات و سازمان ها ثبت شود و راهنمایی هم به وسیله سازمان صنعت، معدن و تجارت تهیه و در سایت بارگذاری شود.

مهرابی: عادت کردیم به جلسات بی فایده

برای محکم کاری این دستورالعمل هم از دبیر جلسه خواست تا این موضوع به عنوان یک دستورالعمل کلمه به کلمه مکتوب شود.

او گفت:« عادت داریم که جلسه بگذاریم و بعد از اینجا هم برویم و در جلسه بعد دوباره روی همین مسائل حرف بزنیم. یک نفر مسئول نوشتن این اطلاعیه باشد و همین الان کلماتش را بنویسد که دوباره این مسئله تکرار نشود.»

متن این اطلاعیه به وسیله مهرابی بدین صورت دیکته شد:«از کلیه مراجعین محترم و فعالان اقتصادی که دارای مشکل هستند خواهشمندیم که برای ثبت مشکلاتشان در سامانه 3632ثبت نام کنند.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69985
2 نظرات
  1. سید می گوید

    سلام در این خبر خیلی بی انصافی و بی اخلاقی است. چون من در جلسه بودم 7 دستور کار داشت که 2 تای آن به دلیل مخالفت محیط زیست رد شد و مشکل پنج تای سرمایه گذار دیگر با تقریبا 103 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 180 نفر اشتغال که مستندات ان نیز در دبیرخانه صمت جنوب هست حل شد. لطفا افرادی را که دارند صادقانه برای رفع مشکلات تلاش می کنند با این بی انصافی ها دلسرد نکنید.

  2. سید می گوید

    در ضمن اساسا جلسه می گذارند که در خصوص موضوع بحث شود و نقطه نظرات هم گرفته شود شاید راه حلی پیدا شد و قطعا قرار هم نیست که همه مشکلات حل شود طبیعی است که با برخی مخالفت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.