قیمت‌های جدید محصولات سایپا و ایران خودرو + جدول

محصولات ایران خودرو و سایپا از دیروز بر اساس مصوبه شورای رقابت، گران شدند.

به گزارش کرمان نو به نقل از همشهری آنلاین از دیروز اول خرداد ماه، محصولات ایران‌خودرو به‌طور متوسط ۸.۲ درصد و محصولات سایپا به‌طور متوسط ۸.۹ درصد گران شدند.

تصمیم شورای رقابت در ۱۳ اردیبهشت ماه امسال بر اساس محاسبه تورم بخشی اعلام شده از سوی بانک مرکزی و کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال ۱۳۹۹ و پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره وری گرفته شد.

همچنین بر اساس مصوبه شورای رقابت، برای تمامی کسانی ‌که تا پایان سال ۱۳۹۹ برای خرید خودرو ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌پرداخت داشته‌اند و مشمول دریافت سود نیستند، افزایش قیمتی تعلق نمی‌گیرد.

این افزایش قیمت، برای همه خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود.

قیمت های جدید ایران خودرو

شرکت ایران خودرو  با ابلاغ مصوبه شورای رقابت، قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو در این خصوص گفت: طبق ابلاغیه شورای رقابت، قیمت محصولات ایران خودرو با میانگین ۸ درصد افزایش یافته که در این میان بخشی از محصولات کم‌تر از این عدد و بخشی نیز با هدف حذف رانت بازار و کاهش زیان‌دهی تولید، بالاتر از این عدد افزایش یافته اند؛ قیمت بخشی از تولیدات نیز افزایشی نداشته است.

بابک رحمانی با اشاره به ابلاغیه شورای رقابت، خاطرنشان کرد: این ابلاغیه مربوط به تورم سال گذشته است و افزایش هزینه‌های سال جاری از قبیل دستمزد، تورم تامین قطعه و مواد اولیه در آن لحاظ نشده است.

1

قیمت های جدید سایپا

شرکت سایپا نیز با ابلاغ مجوز افزایش قیمت ها از سوی شورای رقابت، قیمت جدید ۷ محصول خود را اعلام کرد.

جدول زیر قیمت‌های جدید محصولات سایپا درب کارخانه را نشان می دهد.

2

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71115
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.