کشمکش جهادکشاورزی شمال و جنوب؛ اینبار بر سر مرغ منجمد

اختلافات بر سر توزیع مرغ در استان باز هم بالا گرفت، این بار بر سر  تامین مرغ منجمد.

رییس جهاد کشاورزی شمال استان می‌گوید: سهم مرغ منجمد شمال استان ۲۰ تن و جنوب ۶۰ تن درنظر گرفته شده و معتقد است که  باید این کالا همچون مرغ گرم بر اساس سرانه جمعیت توزیع شود.

از طرفی برخوری رییس جهاد جنوب می‌گوید که بنا به مکاتبات استان سهمیه آن ها هم کم شده و وزارت‌خانه به ما اعلام کرد که استان گفته است سهم شما زیاد است و اکنون ۲۰ تن آن را کم کرده است.

آن‌طور که شهریاری مدیر پشتیبانی امور دام جنوب استان می‌گوید تامین مرغ منجمد از ذخیره ملی است و چرا می‌خواهید که سهم جنوب را کم کنید بلکه باید تلاش کنیم برای شمال استان مرغ بیشتری دریافت کنیم.

حالا مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استاندار از مدیران کل جهاد خواست در نامه‌ای کارشناسی با توجه به مصوباتی که برای توزیع مرغ منجمد وجود دارد بررسی این موضوع را به جلسات بعدی موکول کند.

تامین اقلام اساسی برای مراسم سالگرد سردار سلیمانی

بحث تامین دیگر کالاهای اساسی در کرمان با توجه به نزدیک شدن مراسم سالگرد شهید سلیمانی از دیگر مباحث جلسه ستاد تنظیم بازار بود.

اگرچه به اعتقاد استاندار کرمان به دلیل سویه جدید کرونا، تعداد زائران در این مراسم مشخص نیست اما استان خود را برای اسکان مسافران زیادی آماده می‌کند که برای تامین اقلام ضروری نیز تمهیداتی انجام شده.

بر این اساس قرار شد با پیگیری جهاد کشاورزی ۲ هزار تن مرغ و ۲ هزارتن برنج برای این ایام پیگیری و تهیه شود و باتوجه به اینکه سپاه مدیریت این برنامه‌ها را بر عهده دارد اقلام در اختیار بسیج اصناف قرار بگیرد تا توزیع آن ها به هیات‌ها و رستوران ها انجام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81889
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.