ورود ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی به جنوب کرمان از امروز

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس خبر داد: پنج ناوگان حمل و نقل بین المللی در جنوب استان از امروز فعالیت خود را شروع کردند.

به گزارش «کرمان نو» اعظمی افزود: برای حضور این ناوگان پیگیری‌های مکرری را انجام دادیم و هم اکنون 2 قرارداد با دو شرکت حمل و نقل بین‌المللی منعقد کرده ایم.

وی اضافه کرد: مجوز ورود ناوگان خارجی با حذف عوارض پس از چهار سال پیگیری صادر شد.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه 100 کامیون حمل بار خارجی مجوز تردد را دریافت کرده اند افزود:  مقصد این ناوگان کشورهای همسایه و کشورهای سی ای سی است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد تصریح کرد: مرز دریایی از طریق بندر آستارا و بندر انزلی  را نیز برای صادرات محصولات کشاورزی پیگیری کردیم.

اعظمی تاکید کرد: تاکنون محصولات کشاورزی جنوب استان تا مرز به وسیله ناوگان داخلی حمل و از آنجا به ناوگان بین مرزی منتقل می شد که این رویه اصلاح شد.

 وی اضافه کرد: این مدل حمل و نقل باعث آسیب دیدن محصولات تازه به ویژه سبزیجات و محصولات گلخانه‌ای می شد که افت کیفیت محصولات را نیز به دنبال داشت.

وی افزود: محصولات آسیب دیده توان رقابت با دیگر کشورها را نداشتند اما دیگر شاهد این مشکل نخواهیم بود.

اعظمی ادامه داد: تجار و صادرکنندگان می توانند برای حمل مستقیم محصولات کشاورزی با شرکت های بین المللی قرارداد ببندند.

وی ادامه داد: برای ناوگان حمل و نقل خارجی بسته تشویقی تدارک دیده شده که شامل سوخت یارانه ای است.

دکتر اعظمی ادامه داد: افزایش کرایه حمل و نقل و دیر رسیدن محصولات به مقصد از مشکلات دیگر ما در زمینه صادرات محصولات کشاورزی بود که رفع شد.

وی افزود: با این روند دیگر به ترخیص بار در مرز و تحویل آن نیست و محصولات در مقصد نهایی تحویل می شوند که این مساله از آسیب دیدگی آنها جلوگیری می کند.

 وی گفت: از این به بعد صادرکنندگان محصولات کشاورزی به راحتی در بازارهای فروش حرفی برای گفتن دارند زیرا کیفیت محصولات حفظ می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66657
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.