اجباری شدن دریافت کد بورسی توسط سهامداران سهام عدالت

به گفته مدیرکل دارایی استان کرمان دریافت کد بورسی توسط سهامداران سهام عدالت اجباری است و اگر کد بورسی نگیرند سود سهام به حساب آن‌ها واریز نمی‌شود.

حمید شیخ‌اسدی، مدیرکل اموراقتصاد و دارایی استان کرمان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه سهامدارانی که به روش غیر مستقیم سهام عدالت خود را انتخاب کردند یک میلیون و 400 هزار نفر هستند اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به تعداد یک میلیون و 400 هزار نفر کار بسیار مهمی است که وضعیت سهام خود را بدانند.

وی با بیان اینکه دولت سال 99 سهام 49 شرکت خود را واگذار کرد که از این تعداد 39 شرکت در بورس بودند گفت: مردم با اطلاع‌رسانی که انجام شد حدود دو میلیون و 950 هزار نفر در این طرح خرید سهام ثبت‌نام کردند.

مدیرکل اموراقتصاد و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه دولت پولی از مردم در سهام عدالتhttps://kermaneno.ir/?p=58085 نگرفت و در بازده زمانی ده ساله از محل سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر برداشت می‌شود افزود: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند شامل 50 درصد تخفیف سهام عدالت شدند.

وی با بیان اینکه مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی حدود 6 میلیون نفر سهام عدالت دارند و در مجموع در کشور 50 میلیون نفر مشمولین سهام عدالت در کشور هستند یادآور شد: امسال آزادسازی سهام عدالت تا 29 خردادماه در دو روش انجام شد.

شیخ‌اسدی با اشاره به اینکه در استان کرمان از دو میلیون و 950 هزار نفر مشمولین سهام عدالت تعداد یک میلیون و 400 هزار نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند گفت: حدود 450 هزار نفر نیز روش مستقیم را برای دریافت سهام عدالت خود انتخاب کردند.

حدود 70 درصد مشمولین سهام عدالت در استان کرمان روش غیرمستقیم را انتخاب کردند

وی با بیان اینکه در روش مستقیم، مدیریت سهام در اختیار خود مردم قرار دارد و افراد می‌توانند در ارتباط با سهام خود تصمیم‌گیری کرده و آن را مدیریت کنند افزود: حدود 70 درصد مشمولین سهام عدالت در استان کرمان روش غیرمستقیم دریافت سهام خود را انتخاب کردند.

مدیرکل اموراقتصاد و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه در این روش مقرر شد شرکت‌هایی تشکیل و بین مردم و دولت مدیریت این سهام را پیگیری کنند گفت: مردم باید در سامانه سجام ثبت‌نام و کد بورسی دریافت کنند که بتوانند در مجامع عمومی شرکت‌ها شرکت کرده در مدیریت شرکت‌ها نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه دریافت کد بورسی توسط سهامداران سهام عدالت https://kermaneno.ir/?p=53903اجباری است افزود: هدف دولت افزایش نقش مردم در اقتصاد کشور است تا مدیریت اقتصاد بخش خصوصی ارتقا یابد.

شیخ‌اسدی با اشاره به اینکه افراد اگر کد بورسی نگیرند سود سهام نیز به حساب آنها واریز نخواهد شد گفت: یک میلیون و 800 هزار نفر در کشور جاماندگان سهام عدالت هستند.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم بین مجلس و دولت انجام شده است تا این افراد نیز مشمول سهام عدالتhttp://www.irna.ir/news/84130763/ در کشور شوند افزود: افرادی که سهام عدالت داشته‌اند و امروز از دنیا رفته‌اند وارثان آنها می‌توانند با ارایه مستندات لازم به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و سهام را دریافت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59406
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.