استاندارد جنوب کرمان روند صادرات بیش از ۱۶ تن خرما را تسهیل کرد

نماینده اداره استاندارد جنوب کرمان از تسهیل‌گیری این اداره در روند صادرات ۱۶ هزار و ۶۲۶ تن خرمای هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، احسان زکریایی افزود: این میزان تسهیل‌گری برای صادرات خرمای منطقه جنوب کرمان در قالب ۷۲۷ درخواست صدور با رشد ۲۵۴ درصد نسبت به بازه زمانی سال گذشته است.

وی از تسهیل‌گری در روند صدور هفت فقره مجوز و پروانه اجباری “کاربرد علامت استاندارد” خبر داد و اظهار داشت: استاندارد جنوب کرمان تسهیل در روند صدور ۳۱ فقره پروانه تشویقی کاربرد علامت استاندارد در حوزه حد مجاز آلایندهای محصولات کشاورزی ایجاد کرده است.

نماینده اداره استاندارد جنوب کرمان، تسهیل‌گری در روند صدور بیش از ۲۰ فقره پروانه تائید صلاحیت مسئولان کنترل کیفیت در حوزه های مختلف را از دیگر عملکرد استاندارد منطقه جنوب کرمان برشمرد و بر فرهنگ سازی استاندارد تاکید کرد.

وی ادامه داد: این اداره همچنین زمینه تسهیل در روند اشتغال بیش از ۳۰ مدیر کنترل کیفیت را در جنوب استان کرمان فراهم کرده است.

وی به استقرار نمایندگی استاندارد جنوب کرمان در شهر جیرفت اشاره کرد و گفت: ارتقا ساختار سازمانی اداره استاندارد شهرستان جیرفت با پیگیری مدیرکل استاندارد استان کرمان و نمایندگان شهرستان های کرمان و جیرفت در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وی از اخذ یک قطعه زمین به مساحت سه هزار و ۴۰۰ متر مربع از اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان به منظور احداث ساختمان اداری و آزمایشگاهی استاندارد جنوب کرمان خبر داد و گفت: تامین اعتبار مورد نیاز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان به منظور اجرای طرح مطالعات احداث ساختمان اداری و آزمایشگاهی استاندارد جنوب در حال پیگیری است.

نماینده اداره استاندارد جنوب کرمان از بازرسی ۲ هزار و ۵۰۰ مورد از مراکز عرضه هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.

زکریایی به روز جهانی استاندارد با شعار محوری چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر اشاره کرد و گفت: استاندارد نظمی مبتنی بر نتایج ثابت علوم، فنون و تجارب بشری است.

وی افزود: استاندارد با تلاش های شبانه روزی سربازان گمنام سلامت و ایمنی جامعه بشریت در عرصه کیفیت به صورت قواعد، مقررات و نظام های شایسته ای نمود پیدا کرده تا با توسعه صنعت، صرفه جویی در اقتصاد ملی، حفظ سلامت و ایمنی عمومی و گسترش تجارت داخلی و خارجی بتوانیم گامهای موثری در آبادانی و عمران کشور عزیزمان برداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78301
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.