انتقال دائمی گردش مالی صنایع بزرگ استان به کرمان در انتظار تصمیم بانک مرکزی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پیشنهاد داده‌ایم که بانک مرکزی از طرف بانک‌ها موضوع انتقال گردش مالی شرکت های بزرگ معدنی استان را دنبال کند تا برای صنایع و معادن فعال در استان‌ها، در جایی غیر از استان محل فعالیتشان حسابی باز نشود که تا این لحظه از مصوب شدن یا نشدن این پیشنهاد توسط بانک مرکزی اطلاعی ندارم.

“مهدی حسینی‌نژاد” درباره آخرین مصوبات شورای معادن گفت: در ماده ۴۳ شورای معادن استانی در برنامه ششم توسعه مقرر شده که صنایع و معادن بزرگ گردش مالی‌شان باید به استان محل فعالیتشان منتقل شود لذا شورای معادن استان کرمان نیز روی این موضوع تاکید دارد تا صنایع و معادن بزرگ دفاتر مالیاتی و گردش مالی‌ خودشان را طبق قانون به استان بیاورند.

وی از پیشنهاد استان کرمان به بانک مرکزی در خصوص این مهم خبر داد و اظهار کرد: پیشنهاد دادیم که بانک مرکزی از طرف بانک‌ها این موضوع را دنبال کند تا برای صنایع و معادن فعال در استان کرمان در جایی غیر از استان محل فعالیتشان حسابی باز نشود که تا این لحظه از مصوب شدن یا نشدن این پیشنهاد توسط بانک مرکزی اطلاعی ندارم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: مقرر شد تا در چند روز آینده شورای عالی بانک‌ها از گردش حساب صنایع و معادن استان گزارشی ارایه دهد اما براساس گزارش غیر رسمی حدود ۶ هزار میلیارد تومان از سال گذشته تا کنون از سوی این شرکت های معدنی به استان وارد شده است.

وی با بیان این مطلب که شرکت صنعتی معدنی گل‌گهر سیرجان و شرکت مس سرچشمه بیشترین گردش مالی به استان را تاکنون وارد کرده‌اند ادامه داد: امیدواریم با ایجاد این زیرساخت هر چه زودتر بتوانیم گردش مالی معادن و صنایع فعال در استان را به داخل استان منتقل کنیم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36308
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.