معاون رئیس‌جمهور:


اگر به دنبال اقتصاد بدون نفت هستیم، الگوی ما کرمان است | معدن جای نفت را می‌گیرد

علی‌رغم صحبت‌های رئیس اتاق بازرگانی کرمان مبنی بر تکیه اشتباه کرمان بر صرف استخراج ماده معدنی و متکی شدن رشد اقتصادی استان به معدن، معاون رئیس‌جمهور کرمان را به‌عنوان الگوی کشور معرفی می‌کند و اذعان دارد که اگر به دنبال اقتصاد بدون نفت هستیم باید الگوی کرمان را دنبال کنیم و معدن می‌تواند جای نفت را برای کشور بگیرد.

به گزارش کرمان‌نو، داوود منظور در این جلسه کرمان را الگوی مناسبی برای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام کرد و گفت: در این استان ۸۸ درصد اشتغال بر پایه بخش خصوصی است.

او با اشاره به رتبه اتاق کرمان در میان سایر اتاق‌های بازرگانی کشور همکاری دولت و بخش خصوصی در این استان را الگو دانست و گفت این نشان‌دهنده حمایت دولت از بخش غیردولتی است.

او با اشاره به طرح‌های استان در بخش صنعت و معدن، گفت: چند ده‌هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان در حال انجام است که ما امیدواریم سریع‌تر به نتیجه برسد و سهم کرمان را از تولید ناخالص داخلی ارتقا دهد، حال‌آنکه هم‌اکنون نیز این سهم از حدود ۳ درصد به بالای ۴ درصد رسیده است.

اگر چه بارها از سمت کارشناسان رتبه دار بودن کرمان در بخش کشاورزی با وجود وضعیت آبی نامناسب نکوهش شده است، منظور در این جلسه جایگاه کرمان در مرکبات و پسته و خرما را ستایش کرده و می‌گوید: در بخش کشاورزی علی‌رغم همه محدودیت‌ها، کرمان در تولید مرکبات، گردو و پسته جز سرآمدهاست و سهم بالایی دارد و باید تلاش کنیم با روش‌های جدید در تولید کشاورزی و غیره بتوانیم این سهم استان در تأمین نیاز کشاورزی را ارتقا دهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114757
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.