پیشرفت ۲۷ درصدی پروژه گود خشت‌مال‌ها

به نقل از ایرنا – تمام مجوزهای مربوط به میراث فرهنگی در پروژه صاروج پارس دریافت شده و شورای عالی میراث فرهنگی کشور نیز تمام تائیدات این پروژه را ارائه کرده است.
پروژه صاروج پارس با سرمایه گذاری خارجی ۲۵۰میلیون دلاری و در ۲ فاز احداث می شود که تاکنون ۴۰ میلیون دلار معادل ۱۴۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.
فاز نخست این پروژه با ۱۴۰ میلیون دلار و فاز دوم آن نیز با ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی تا ۳۰ ماه آینده به بهره برداری می رسد.
در احداث این ساختمان تمام ضوابط مربوط به بافت قدیم شهر کرمان نیز رعایت شده است و این پروژه در ارتفاع مجاز احداث می شود.
اجرای فونداسیون پروژه صاروج پارس 70 درصد پیشرفت داشته و تاکنون 32 هزار مترمکعب بتن ریزی و چهار هزار و 500 تن آرماتوربندی در این پروژه انجام شده است.
اسکلت این پروژه طی 10 ماه آینده به طور کامل نصب می شود و در این پروژه، ایجاد یک هزار و 500 پارکینگ نیز پیش بینی شده که با اجرای این پارکینگ ها، مشکل نبود پارکینگ در این منطقه حل می شود.
پروژه صاروج پارس از مدتها قبل به دلیل برخی ناهماهنگی ها با مشکلاتی در روند اجرا روبرو شده بود که با پیگیری های نماینده دولت تدبیر و امید در کرمان، این موارد برطرف شده است و در بازدید استاندار کرمان از این پروژه مطرح شد که روند اجرایی آن به خوبی دنبال می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفته مشکلات پروژه صاروج پارس برطرف شده و این پروژه در حال حاضر بر اساس معیارهای میراثی در بافت قدیم کرمان در دست احداث است.
محمود وفایی ادامه داد که پروژه های تاریخی و فرهنگی در دست اجرا در شهر کرمان با نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دست بازسازی هستند و در این زمینه همکاری بسیار خوبی بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مجموعه های مختلف وجود دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13674
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.